BMW predstavilo ôsmu generáciu radu 5 ako klasický sedan už v máji. Predaj ale spustilo najprv v Južnej Kórei. Európa je na rade koncom septembra, keď BMW spútí na starom kontinente predaj sedanu vrátane elektrickej verzie i5. A aby toho nebolo málo, avizuje už aj ďalšiu novinku – verziu kombi s tradičným prívlastkom Touring. Tá má doraziť na jar na budúci rok. Predstavu o nej si môžeme urobiť len čiastočne, pretože mníchovská automobilka zverejnila zatiaľ len jednu jedinú snímku. Zachytáva profil BMW 5 Touring, ale tak, aby sme sa toho nedozvedeli príliš veľa. Zdá sa však, že dizajnéri ostali verní športovej DNA značky. BMW neprezradilo ani veľkosť batožinového priestoru, ale očakávame, že v ňom pribudnú nejaké tie litre, keďže ôsma generácia päťky poriadne narástla.
Čítajte viac BMW 5: Mníchov predstavuje dva plug-in hybridy. Silnejší dá stovku za 4,3 sOproti predchodcovi je o 97 mm dlhšia (5 060 mm), o 32 mm širšia (1 900 mm) a o 36 mm vyššia (1 515 mm). Rázvor náprav sa predĺžil o 20 milimetrov na konečných 2 995 mm. Ponuka motorov má byť zhodná so sedanom. To znamená, že na trh sa chystá aj v čisto elektrických verziách i5 eDrive40 s výkonom 250 kW a dojazdom viac ako 500 km, ako aj vo verzii s pohonom oboch náprav i5 M60 xDrive s výkonom až 442 kW. Energiu na pohon zabezpečí akumulátor s kapacitou 81,2 kWh. Ponuku doplnia dva plug-in hybridy – 530e sDrive so štvorvalcom a pohonom zadných kolies (220 kW), ako aj 550e xDrive so šesťvalcom (360 kW) s pohonom oboch náprav. Batéria s kapacitou 19,4 kWh umožní elektrický dojazd približne 90 km.
Čítajte viac BMW X2: Druhá generácia je väčšia, štýlovejšia aj plne elektrickáBMW ale nezabudlo ani na klasiku. Základom bude teda variant 520i (140 kW) poháňaný radovým zážihovým štvorvalcom. Naftovú alternatívu bude predstavovať BMW 520d s výkonom 152 kW, ktoré bude k dispozícii s pohonom zadných kolies aj oboch náprav xDrive. Obe verzie budú využívať 48 V mild-hybridnú sústavu, vybavenú 8 kW štartérom-generátorom s krútiacim momentom 25 Nm. S výnimkou elektrických verzií budú všetky ostatné vrátane plug-in hybridov spolupracovať s osemstupňovou automatickou prevodovkou Steptronic. Nové elektrické kombi bude na trhu skutočnou raritou. Konkurencia totiž nič podobné neponúka, teda ak neberieme do úvahy lacné čínsko-britské MG5, vôbec prvé elektrické kombi.
Čítajte viac BMW sa spamätalo. Nebude si už účtovať ‘drzé‘ predplatné za vyhrievanie sedadiel