Predvídať kariéru prvému elektrickému Abarthu sa neodvážime. Abarth 500e nie je totiž autom, po ktorom by túžili priaznivci „škorpióna“. Tí milujú svoje „vytunované“ päťstovky s benzínovým motorom, či už vo verzii 595, alebo 695. Ekologická novinka im asi príliš voňať nebude. S benzínovými verziami prehráva vo výkone (len 113 kW), v akcelerácii z 0 na 100 km/h, nehovoriac o maximálnej rýchlosti 155 km/h! Napriek všetkému sa však zdá, že v Abarthe urobili dobrú prácu. Ostrá päťstovka totiž doslova zahviezdila v slalome a losom teste expertov z km77. Tí si miniatúrny elektrický Abarth vzali do parády a nevychádzali z údivu.
Pozrite si na bravúrny výkon Abarthu 500e v losom teste
Šprint z miesta v slalome nebol síce taký agresívny ako pri iných elektromobiloch, ale medzi kužeľmi sa Abarth 500e napriek relatívne vysokej hmotnosti preplietal bez zaváhania. Dobre zaťažené predné kolesá prenášali výkon na asfalt a tie zadné ani len nenaznačili sklon k pretáčavému šmyku. Na obrátke síce Abarth 500e stratil kvôli zásahu stabilizácie trochu dych, ale všetko dohnal cestou späť. Výsledný čas 23,9 sekundy znamená, že tento elektrický krpec bol lepší ako elektrické BMW i4 eDrive40 či plug-in hybridný Peugeot 308 GT Hybrid 225. A ešte lepšie sa Abarthu vodilo v losom teste.
Čítajte viac Abarth 500e: Škorpión predstavil paródiu na samého sebaVyhýbací manéver odštartoval testovací jazdec s nájazdovou rýchlosťou 76 km/h. Už vtedy sa ukázalo, že Abarth 500e má na viac. Posledný úspešný pokus sa tak odohral pri rýchlosti 79 km/h, čo je excelentná hodnota, na ktorú nemal napríklad ani Mercedes-AMG A45, Toyota Supra ale ani BMW M235i xDrive a mnoho ďalších áut zvučných mien. Podľa km77 pomohlo „škorpiónovi“ rekuperačné brzdenie, vďaka ktorému odviedli predné kolesá pri spomalení výbornú prácu. Na druhej strane km77 priznáva, že z dôvodu vyššej hmotnosti nie je elektrická verzia taká živá a obratná ako klasické modely 595 a 695.