Prestížna konzultačná spoločnosť Interbrand zverejnila rebríček 100 najhodnotnejších značiek sveta. Ide o rebríček, rešpektovaný ekonómami na celom svete, ktorý existuje už 24 rokov. Zohľadňuje komplexnú výkonnosť firiem, vrátane ich vplyvu na trh podľa proprietárnej metodiky, vyvinutej Interbradom.
Konkrétne to znamená, že tento rebríček každoročne vzniká na základe kombinácie troch hodnotových kritérií pri každej značke. Okrem finančných výsledkov produktu či služby danej značky je braná do úvahy aj rola, ktorú značka hrá v ovplyvňovaní spotrebiteľského výberu, a sila, s akou si značka udržuje prémiové ceny a zaisťuje zisky.
Asi neprekvapuje, že v absolútnom poradí všetkých značiek dominuje značka Apple, ktorej hodnotu Interbrand vyčíslil na 502,7 miliardy dolárov. Za ním so značným odstupom nasleduje Microsoft s hodnotou vyčíslenou na 316,7 miliardy dolárov a treťou najhodnotnejšou značkou je Amazon (276,9 miliardy dolárov).
Čítajte viac Svet sa zbláznil: Vietnamská automobilka má väčšiu hodnotu ako Ford alebo GMV rebríčku 100 najhodnotnejších značiek majú veľmi slušné zastúpenie aj automobilky, no s prvou trojkou sa z hľadiska hodnoty nemôžu merať. Takže najhodnotnejšou automobilkou je podľa Interbrand Toyota (v celkovom poradí 6.), za ňou nasleduje Mercedes-Benz (celkovo 7.) a tretia je nemecká automobilka BMW (celkovo 10.). Medziročne si z hľadiska hodnoty v rebríčku top 10 najviac polepšili Porsche (+20 percent) a Hyundai (+ 18 percent), Tesle patrí za 4. miesto „zemiaková“ medaila. Tu je kompletná prvá desiatka:
– | Značka | Hodnota | Celk. poradie | Zmena hodnoty (%) |
---|---|---|---|---|
1. | Toyota | 64,5 | 6. | + 8 % |
2. | Mecedes-Benz | 61,4 | 7. | + 9 % |
3. | BMW | 51,2 | 10. | + 10 % |
4. | Tesla | 49,9 | 12. | + 4 % |
5. | Honda | 24,4 | 27. | + 7 % |
6. | Hyundai | 20,4 | 32. | + 18 % |
7. | Audi | 16,4 | 45. | + 9 % |
8. | Porsche | 16,2 | 47. | + 20 % |
9. | Volkswagen | 15,1 | 50. | + 2 % |
10. | Ford | 14,9 | 51. | + 3 % |