Automobilka Volvo vo februári 2022 pozastavila celý predaj, servis a výrobu v Rusku. To pritom patrilo k relatívne dôležitým trhom pre švédsko-čínsku automobilku. V roku 2021 tržby automobilky dosiahla v Rusku 3 percentá z jej čistých tržieb vo výške takmer 33 miliárd eur.
Ruský závod automobilky Volvo mal ročnú kapacitu 15 000 nákladných vozidiel. Volvo bolo jedným z mnohých západných výrobcov automobilov, ktorí prerušili výrobu a nakoniec opustili ruský trh po invázii ruskej armády na Ukrajinu vo februári 2022. Nový vlastník bývalého ruského závodu švédskeho výrobcu nákladných vozidiel Volvo AB po takmer dvojročnej prestávke obnovil výrobu. V roku 2024 plánuje vyrobiť 2 000 nákladných vozidiel, informuje o tom agentúra Reuters.
Ide o fabriku, ktorú v septembri získala skupina Industrial Investments Group a následne ju premenovala na Automobile Motor Company (AMO). Podrobnosti o predaji neboli zverejnené. Spoločnosť Industrial Investments uviedla, že fabrika začína vyrábať veľkokapacitné nákladné vozidlo pod značkou Next, ale nezverejnila zatiaľ o ňom žiadne ďalšie podrobnosti. V tomto roku chce vyrobiť 50 nákladných vozidiel a v budúcnosti chce vedenie závodu výrobu zvýšiť na 2 0000 kusov a rozšíriť aj sortiment vyrábaných vozidiel.

Pokiaľ ide o automobilový priemysel, tak od začiatku ruskej invázie na Ukrajinu odišlo z ruského trhu 49 veľkých medzinárodných spoločností. Okrem Volva tak spravili aj BMW, Mercedes-Benz, Audi, Stellantis, Škoda, Renault, Ford, General Motors, Hyundai, Honda, Nissan, Volkswagen, ale napríklad aj Bosch, Bridgestone, Michelin alebo Nokian. Väčšina z nich svoje fabriky odpredala len za symbolickú sumu ruským spoločnostiam, ktoré sa ich postupne snažia oživiť, alebo ponúknuť tretej strane. Po odchode západných firiem získavajú čoraz väčší podiel na ruskom trhu čínske automobilky, aj keď sa zdá, že predaj čínskych áut už v súčasnosti dosahuje vrchol na úrovni približne 50 percent z celkového predaja.