O tom, že nemecká prémiová značka Audi, patriaca do koncernu Volkswagen, momentálne neprežíva svoje najšťastnejšie obdobie, sme písali už viackrát. Nedávno to priznal aj šéf koncernu Volkswagen Oliver Blume, ktorý na stretnutí s investormi v júli tohto roku povedal: „Audi má obrovský potenciál, ktorý sa nám nepodarilo naplniť. Neobhajovali sme dostatočne progresívne DNA značky v konkurenčnom boji.“ Doplnil, že súčasný modelový rad Audi nielenže zaostáva za konkurenciou, ale čo je ešte znepokojujúcejšie, zaostáva za svojim vlastným potenciálom. Problémy automobilky napokon viedli aj k výmene jej vedenia. Doterajšieho šéfa Markusa Duesmanna začiatkom septembra nahradil Gernot Döllner.
V októbri navyše Audi potvrdilo, že vyrobí v Belgicku podstatne menej kusov dôležitého modelu Q4 e-tron, než pôvodne plánovala. Továreň v Bruseli totiž nemecká automobilka plánuje využívať ako doplnkovú pre tento model, ktorého ťažisková výroba je lokalizovaná práve v nemeckom Zwickau a v Belgicku mala byť spustená v dohľadnej dobe. V Zwickau však koncern Volkswagen prepúšťa tiež.
Audi posunulo aj uvedenie kľúčového elektrického modelu Audi Q6 E-tron. Ten na trh nepríde v tomto roku, ale oficiálne bolo jeho uvedenie posunuté na marec 2024 a neskôr na druhý kvartál 2024. Tento model je pre koncern mimoriadne dôležitý, pretože je prvým vyvinutým na novej platforme PPE (Premium Platform Electric), vďaka čomu má 800-voltový systém a rýchlejšie nabíjanie časy. Nový šéf Audi Gernot Döllner navyše oznámil, že nemecká značka „prehodnocuje“ aj svoj dávnejšie avizovaný vstup do prestížneho závodného seriálu Formula 1. Ako inak – kvôli snahe šetriť.
Čítajte viac VW opäť prepúšťa a ohlasuje meškanie softvéru pre elektroautáAktuálne sa objavila informácia, že Audi prehodnocuje svoj ambiciózny plán uvádzania nových elektrických modelov, aby sa vyhlo zahlteniu tovární a predajcov pri pomalšom raste predaja elektromobilov. „Najprv sme sa pozreli na to, v akej postupnosti a v akej časovej frekvencii premiér to dokážeme,“ povedal Döllner v rozhovore v centrále Audi v Ingolstadte v Nemecku, cituje ho server AutoNews.com. „Nakoniec sme sa tento proces rozhodli viac rozložiť, aby sme nepreťažili tím a obchodné zastúpenia,“ doplnil. Aby bolo jasné, o čom je reč: Audi plánuje do roku 2026 uviesť na trh 20 modelov, pričom polovica z nich bude plne elektrická.
Prvým z nich bude vyššie spomenuté Audi Q6 e-tron, ktorého premiéra bola opakovane odkladaná predovšetkým pre problémy v internej softvérovej divízii VW Cariad. Po ňom bude budúci rok predstavený aj ďalší čistý elektromobil a dve autá so spaľovacím motorom. Tretí model so spaľovacím motorom je naplánovaný na rok 2025.