Toyota má síce na trhu elektromobil bZ4×, ale v porovnaní s konkurenciou je na tom naozaj biedne. Porovnajte to s takým koncernom VW, Mercedesom-Benz, BMW alebo Stellantisom, ktoré predstavujú jeden nový elektromobil za druhým. Obrovský sklz vyčítajú Toyote mnohí investori, ekologickí aktivisti aj nadšenci elektrických vozidiel, ktorí s japonskou automobilkou ešte donedávna sympatizovali vďaka hybridom. Toyota však už má nový „víťazný plán“ a jeho základom má byť nová generácia batérií, ktoré majú odstrániť najväčšie hendikepy elektrických áut. Tie zázračné s tuhým elektrolytom nám síce sľubuje už roky, ale je zrejmé, že do konca dekády sa veľmi nerozšíria.
Aká je budúcnosť áut? Elektromobily, alebo vzniknú bezemisné spaľovacie motory?
Teraz však Japonci vyrukovali s informáciou, že v roku 2026 predstavia takzvanú bipolárnu li-ion batériu s niklovou katódou. Aj tá má predstavovať veľký posun vpred. Podľa Toyoty umožní takáto batéria elektromobilom dojazd až 1 100 km, čo je minimálne dvojnásobok schopností súčasnej „chémie“, a tiež rýchle nabíjanie. Nabitie z 10 na 80 % má trvať približne 20 minút. Bližšie informácie automobilka neuviedla. Bipolárne batérie by sa mali začať objavovať v elektromobiloch novej generácie od roku roku 2027. Batérie solid-state, teda s tuhým elektrolytom budú nasledovať neskôr. Pri nich sľubuje Toyota dojazd 1 200 km, no najmä skrátenie nabíjania na polovicu.
Čítajte viac Toyote zakázali dve reklamy. Prečo? Lebo terénne autá jazdili v teréne