Kúpa elektromobilu si vyžaduje prijať niekoľko kompromisov. V prvom rade je to vyššia cena elektromobilu, potom kratší dojazd v porovnaní s klasickým autom a v neposlednom rade dlhé časy strávené na nabíjacích staniciach. Automobilky nás síce zásobujú rozprávkovými číslami, napríklad, že nabitie akumulátora z 20 na 80 % kapacity trvá ani nie pol hodinu, ale pravda je niekde inde. Nie vždy sa totiž elektromobilisti stretnú s ideálnymi podmienkami, napríklad teplotnými, a nabíjačkami pustenými na plný výkon. Koľko času teda trávia pri verejných jednosmerných nabíjacích staniciach? Tak na túto otázku dáva odpoveď štúdia spoza Atlantiku, ktorú zverejnilo ministerstvo energetiky USA.
Aká je budúcnosť áut? Elektromobily, alebo vzniknú bezemisné spaľovacie motory?
Vychádza z analýzy 2,4 milióna nabíjacích cyklov v období troch rokov. Na platených nabíjačkách nabíjali majitelia elektromobilov priemerne 42 minút, takže takmer trištvrte hodinu. Koľko energie za ten čas priemerne načerpali, nevieme. Tam, kde bolo nabíjanie zadarmo, trávili elektromobilisti až 78 minút, čo je logické. Podľa štúdie sa dokonca čas strávený na nabíjačkách v posledných siedmich mesiacoch vlaňajšieho roka predĺžil. Kým v júni to bolo približne 36 minút, v decembri 40. Autori štúdie však priznávajú, že to môže byť spôsobené chladnejším počasím. Najlepšie sú na tom majitelia Tesiel. Čas nabíjania je na značkových superchargeroch len 31 minút. Stále je to ale podstatne dlhšie, ako trvá natankovanie auta.

Kým však pri klasickom aute si dvojminútovým tankovaním zabezpečíte dojazd aj 800 km, pri elektromobiloch je to polovica alebo tretina. Loren McDonald, analytik nabíjania a generálny riaditeľ poradenskej firmy EVAdoption tvrdí, že nabíjacie časy sa budú v budúcnosti skracovať, ale pôjde o dlhodobý proces. Očakáva, že priemerný čas nabíjania sa v priebehu piatich až siedmich rokov zlepší na približne 20 minút. To je polovica zo súčasnej praxe a o 10 minút menej, ako nabíjajú majitelia Tesiel. Automobilky budú musieť na nabíjaní poriadne zapracovať, pretože prieskum agentúry J.D. Power ukázal, že majitelia elektrických vozidiel sú čoraz nespokojnejší práve s rýchlosťou nabíjania.