Len nedávno sme písali o sporoch talianskej vlády s vedením koncernu Stellantis. Konkrétne Taliani francúzsko-talianskemu koncernu Stellantis vyčítajú, že protežuje Francúzov. „Rozbuškou“ bolo v tomto prípade, že minulý rok v decembri po takmer 100 rokoch nebol najpredávanejšou značkou v Taliansku Fiat (vystriedal ho Volkswagen). Navyše v talianskych fabrikách koncernu Stellantis aktuálne klesá výroba a výrazne sa znížil aj dopyt po elektrickom Fiate 500.
Talianski politici, najmä minister priemyslu Adolfo Urso, Stellantis kritizujú za to, že preferuje z hľadiska marketingu francúzske modely pred talianskymi a že aj prostredníctvom rodiny Peugeot a prezidenta Emmanuela Macrona má francúzska vláda až príliš veľký vplyv na fungovanie Stellantisu. Navyše vedenie Stellantisu kritizuje talianske fabriky za veľmi vysoké výrobné náklady a varovalo pred možným presunutím výroby niektorých áut do „lacnejších krajín“. Koncern sa chce vyhnúť eskalácii konfliktu a preto do talianskych fabrík umiestni plánovanú výrobu niektorých lacných elektromobilov.
Čítajte viac Šéf Stellantisu: Výroba áut je v Taliansku trikrát drahšia ako inde v Európe!Vyzerá to však tak, že Talianom to nestačí a chcú si budúcnosť výroby áut (v súčasnosti sa ich tam vyrába približne 750 000, Taliani chcú aspoň milión) poistiť tým, že do krajiny pustia ďalšiu veľkú automobilku mimo koncernu Stellantis, presnejšie domáceho Fiatu, ktorý do koncernu patrí.
Taliansky minister priemyslu len pred pár dňami povedal, že krajina „podporuje príchod“ druhého veľkého automobilového výrobcu a spresnil, že pripravujú „projekt, na ktorom pracujú už mesiace a vedú zmysluplné rozhovory so zahraničnými partnermi.“ Podľa správ, ktoré prenikli z prostredia talianskej vlády ide o čínsky automobilový koncern BYD, ktorému Taliani proaktívne ponúkli možnosť postaviť na ich území fabriku. BYD je aktuálne najväčším výrobcom elektromobilov na svete.
Čítajte viac Talianska vláda sa háda so Stellantisom. Koncern vraj protežuje FrancúzovTieto informácie len veľmi opatrne komentoval Michael Shu, výkonný riaditeľ BYD Europe, ktorý na práve prebiehajúcom automobilovom veľtrhu v Číne v súvislosti s týmito informáciami povedal: „Nadviazali sme nejaké kontakty, v rámci ktorých môžeme ďalej diskutovať.“ Dodal, že potreba druhej európskej továrne koncernu BYD závisí od toho, ako sa rozvinie náš, pričom je podľa neho "všetko na veľmi dobrej ceste“.
BYD iba nedávno oficiálne potvrdil, že postaví svoju prvú európsku fabriku v Maďarsku a v súvislosti s ňou začne intenzívne rozvíjať dodávateľskú sieť. Tento krok koncernu umožní vyhnúť sa prípadných ďalším dodatočným dovozným clám na čínske autá, čo je ochranárske opatrenie, o ktorom aktuálne európska únia uvažuje.