Nemecký magazín Auto Bild uskutočnil veľký test letných a celoročných pneumatík, ktoré majú vodičom pomôcť pri rozhodovaní, ak sa chystajú kúpiť si nové práve na nadchádzajúcu letnú sezónu. Vzhľadom na obsiahlosť testu sa rozhodli uverejňovať výsledky postupne a aktuálne sa zamerali na letné plášte, ktoré vyhodnotili ako zlé a neodporúčajú ich.
Dôvodom sú zlé výsledky pri brzdení na suchej a na mokrej vozovke, čo je základná vlastnosť každej pneumatiky, pokiaľ ide o jej bezpečnosť. Rozmer 205/55 R16, ktorý sa rozhodli odskúšať, je bežne rozšírený medzi malým a kompaktnými autami a niektorými crossovermi. Test brzdenej dráhy spočíval v zastavení z rýchlosti 100 km/h na suchej ceste a z 80 km/h na mokrej ceste. Čím je brzdná dráha kratšia, tým sú pneumatiky bezpečnejšie. Keďže ide o základný parameter bezpečnosti, plášte, ktoré mali pridlhú brzdnú dráhu, nepostúpili do ďalšieho kola testov ako nevyhovujúce.
Čítajte aj Kedy prezuť na letné? Hlavne sa neponáhľajteVýsledné poradie a rebríček najhorších zostavili súčtom oboch brzdných dráh. Úplne posledná skončila Triangle AdvanteX TC101, ktorá na suchu zabrzdila po 39,7 metra a na mokru po 42,1 metra. Výsledok na mokrej ceste bol pritom úplne najhorší zo všetkých. Druhou od konca bola DoubleCoin DC-99, ktorá pre zmenu dosiahla najhorší výsledok na suchej vozovke, a to 42,4 metra. Na mokrej ceste bola jej brzdná dráha 36,9 metra.
Čítajte aj ADAC otestoval 16 nových letných pneumatík. Zodpovedá cena kvalite?Celkovo je varovným signálom, že už medzi najhoršími plášťami sú priepastné rozdiely niekoľkých metrov, ktoré pri prudkom brzdení môžu rozhodnúť, či dôjde k tragédii. V tomto prípade platí, že do bezpečnosti sa investovať oplatí a motoristi by sa mali pred kúpou zamerať na vlastnosti pneumatík, aby nevyberali len podľa ceny.
Zoznam nevyhovujúcich pneumatík aj s výsledkami testu brzdnej dráhy nájdete na ďalšej strane.