Vlani predala Dacia celosvetovo 650 000 áut, z čoho na Európu pripadlo 550 000 vozidiel. Získala tým 4,3-percentný podiel. Hoci celosvetovým bestsellerom Dacie je SUV Duster, Európe vládne Sandero. V roku 2023 sa tento lacný hatchback prepracoval s počtom 235 839 registrácií na druhú priečku medzi najpredávanejšími autami. Porazila ho len Tesla Y. Je logické, že na ďalšom osude Sandera Dacii veľmi záleží. A práve o ňom sa rozpovedal na autosalóne v Ženeve šéf značky Denis Le Vot. Najzaujímavejšou informáciou je, že nová generácia Sandera, ktorá by sa mala predstaviť v roku 2027 alebo 2028, príde aj ako čistý elektromobil.
Čítajte viac Dacia Spring: najlacnejší elektromobil Európy prichádza v novej generáciiProblémom je, že pri tomto aute už nebude môcť Dacia využiť starý recept, teda použiť staršiu technológiu Renaultu, vďaka ktorej si dokázala držať priaznivú cenu. Preto nevynechá ani verzie so spaľovacími motormi a bude ich vyrábať až do roku 2035, kým nebude v Európskej únii zakázané dodávať na trh autá s vnútorným spaľovaním. Podľa Le Vota bude nové Sandero odlišné od toho súčasného. Má byť podstatne väčšie, pričom ale využije platformu AmpR Small, predstavenú len nedávno na elektrickom Renaulte 5 a pripravenej aj pre Renault 4. Tá je teda zjavne navrhnutá tak, aby umožnila aj montáž klasických pohonov.
Čítajte viac Dacii sa vlani u nás darilo. Bola 6. najpredávanejšou značkouRenault sa ešte nerozhodol, či elektrické Sandero nahradí elektrickú Daciu Spring, ktorú nedávno inovoval. Ak nie, potom dostane nový Spring pravdepodobne základy pripravovaného elektrického Twinga, ktoré by malo zísť cenou pod 20 000 eur a ktoré možno vznikne v spolupráci s Volkswagenom. To však znamená, že elektrické Sandero bude stáť najmenej 25 000 eur, podobne ako Renault 5. Znížiť cenu by mohla Dacia najmä výrobou Sandera v Maroku, kde momentálne presúva jeho produkciu spolu s Joggerom, pretože tieto autá majú spoločného viac, než sa na prvý pohľad môže zdať. V materskom závode v Pitešti ostane výroba Dusteru a nového Bigsteru.
Čítajte viac Prvé dojmy: Daciu Duster tretej generácie sme preskúmali v Ženeve