Trh s novými autami vo februári v Nemecku rástol, podľa Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) sa tam zaregistrovalo 217 388 nových áut. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to znamenalo (na prvý pohľad) slušný nárast na úrovni 5,4 percenta. Niekto sa možno bude diviť, ale čísla v tomto prípade trochu klamú. Je to totiž vďaka prestupnému roku v ktorom má február o jeden deň viac. Analýza bez zahrnutia dňa navyše totiž ukazuje namiesto „slušného rastu“ takmer stagnáciu. Medziročne by bez neho registrácie vzrástli len o 0,4 percenta.

Predaj dieselových a benzínových áut vzrástol, zatiaľ čo vozidlá poháňané batériami opäť pocítili tlak ukončovania vládnych dotácií. Vo februári bolo zaregistrovaných 27 500 nových batériových vozidiel, čo predstavuje pokles o viac ako 15 percent.
Pokračujúci pokles dopytu po elektromobiloch poukazuje na širšie problémy v tomto sektore, vrátane obáv z nedostatočnej nabíjacej infraštruktúry, obáv zo slabého dojazdu a vysokých cien. Tento pokles, badateľný aj na francúzskom trhu, vyvoláva otázky o tempe prechodu automobilového priemyslu na ekologickejšie alternatívy a stratégiách potrebných na zvýšenie dôvery spotrebiteľov v elektrickú mobilitu. Zväz dovozcov automobilov VDIK vyjadril znepokojenie nad spomalením rastu predaja elektrických vozidiel. „Potrebujeme jasné rozhodnutia na politickej úrovni,“ povedal šéf zväzu Reinhard Zirpel.

Analytici očakávajú, že automobilový trh v najväčšej európskej ekonomike bude v roku 2024 stagnovať. Predpokladá sa, že počet registrácií nových áut dosiahne približne 2,85 milióna, čo je hlboko pod úrovňou predpandemického roka 2019, v ktorom dosiahli úroveň 3,6 milióna.