Renault nedávno predstavil reinkarnovaný Renault 5 a v budúcom roku odhalí aj legendárnu „štvorku“ – elektromobily, ktoré by mali cenu zraziť na približne 25 000 až 30 000 eur. Lenže skutočne kľúčové sa má stať až elektrické Twingo plánované na rok 2026, ktoré by rado podliezlo dvadsaťtisícovú hranicu. Nie je to však jednoduché. Ako povedal šéf skupiny Renault Luca de Meo v Ženeve, „nikto dnes nie je schopný vyrábať malé elektrické autá so ziskom“. Preto hľadá pre projekt Twinga partnera. Potvrdil, že tým vhodným by sa mohol stať koncern Volkswagen, s ktorým Renault už vedie predbežné rozhovory.
Čítajte viac Renault zrazu krotí elektrické plány. ‘Spaľovákom‘ dá ešte 10 rokovPodobnú ambíciu má aj samotný Volkswagen. Zo spolupráce by tak mohlo vzniknúť nielen Twingo, ale aj nástupcovia modelov VW e-UP, Škoda Citgo a Seat Mii. Pre oboch partnerov by to bolo výhodné, pretože by ušetrili náklady z rozsahu produkcie. Meo však tiež povedal, že nevylučuje ani iných záujemcov o spoluprácu. „Som otvorený každému, kto chce skočiť do tohto projektu. Mám výrobnú kapacitu. Mám platformu. Viem, ako to urobiť,“ povedal. Nezatracuje ale ani situáciu, že partnera nenájde. „Nemáme čas, takže to nebudeme odkladať,“ povedal de Meo.
Čítajte viac Renault 4: Ďalšie elektrické retro dorazí na budúci rokŠéf značky VW Thomas Schaefer je tiež otvorený partnerstvám, ktoré pomôžu znížiť maloobchodnú cenu nového malého elektromobilu pod 20 000 eur. Napokon, takéto spolupráce v segmentoch s nízkou maržou sú bežné. Spomeňme partnerstvo Toyoty a PSA pri výrobe malých mestských modelov Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Alebo spoluprácu Fordu s Fiatom na výrobe druhej generácie Ka na platforme Fiat 500. Tak by to mohlo byť aj Twingom a VW ID.1 či jeho súrodencami z dielní Škody, Seatu alebo Cupry. Takto by bolo možné dosiahnuť úsporu nákladov až do 40 % a účinne konkurovať agresívnym čínskym značkám.
Čítajte viac Renault 5 E-Tech: Legenda je späť. Spomienky posiela do elektrickej éry