Generálny riaditeľ skupiny Renault v roku 2022 povedal, že značka Renault prejde od roku 2030 na čisto elektrický pohon. Firmu dokonca rozdelil na dve skupiny – elektrickú divíziu Ampere, ktorá zlúčila všetky elektrifikačné aktivity a divíziu Horse pre všetky aktivity súvisiace so spaľovacími motormi. A keďže Luca de Meo nevidel veľkú budúcnosť áut na benzín či naftu, divíziu Horse vytvoril ako spoločný podnik, presnejšie joint venture, s čínskym koncernom Geely. V podstate sa zbavil časti vývoja a výroby spaľovacích motorov, aby získal viac prostriedkov na vývoj a výrobu elektromobilov. Na Horse, kam investovali obe spoločnosti sedem miliárd dolárov, previedol Renault sedem tovární, ktoré prevádzkoval v Argentíne, Brazílii, Čile, Španielsku, Portugalsku, Rumunsku a Turecku, ako aj tri centrá výskumu a vývoja.
Čítajte viac Renault 5 E-Tech: Legenda je späť. Spomienky posiela do elektrickej éry„Nemyslím si, že by v Európe niekto vyvíjal od základu nový spaľovací motor. Všetky peniaze idú do elektrifikácie alebo do vodíkových technológií,“ vysvetlil de Meo krok Renaultu. Už vtedy niektorí analytici varovali, že divízia Horse sa môže stať „trójskym koňom“ Geely pri ovládnutí pôvodných trhov Renaultu, pokiaľ by sa spaľovacie motory udržali pri živote dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Napríklad aj v Európe. Prvé náznaky tu už máme. Posledný vývoj naznačuje, že rast predaja elektromobilov na starom kontinente nepostupuje tak rýchlo, ako sa predpokladalo. To vyvoláva otázky o ochote spotrebiteľov naďalej platiť vyššie ceny za vozidlá poháňané batériami. Šéf značky Renault Fabrice Cambolive preto mení stratégiu.
Čítajte viac Renault Clio: Vynovené Clio prináša viac Alpine štýlu, ale aj pohon LPG„Naším cieľom je mať v každom segmente „dve nohy“ – hybridný model so spaľovacím motorom a plne elektrické vozidlo,“ povedal Cambolive pre Automotive News Europe na autosalóne v Ženeve. Ako príklad môžeme uviesť Renault Clio E-Tech a nový plne elektrický Renault 5, ktorý sa predstavil len pred pár dňami. To má umožniť Renaultu potrebnú flexibilitu, aby sa mohol prispôsobiť zmenám trhu. „Rok 2030 nie je pre mňa témou, jednoducho budeme sledovať trendy s dvoma veľmi konkurenčnými ponukami v našej zostave,“ povedal.“ A dodal, že táto stratégia by mohla fungovať ďalších 10 rokov." Napokon, podobne kráča Volkswagen alebo Mercedes-Benz.
Čítajte viac Horse: Je nová divízia spaľovacích motorov Renautu ‘trójskym koňom‘ čínskeho Geely?BMW a Stellantis majú dokonca multienergetické platformy, ktoré umožňujú ponúkať to isté auto s naftovými, benzínovými, hybridnými, plug-in hybridnými a čisto elektrickými pohonmi. Je to ešte efektívnejšie a flexibilnejšie riešenie, ako mať samostatnú platformu pre spaľovacie autá a elektromobily. Renault má pod vedením Camboliveho za sebou silný rok. Predaj značky vzrástol o 19 %, viac ako celý trh, ktorý narástol o 14 %. Medzi kľúčové modely patrili Clio a Austral. Predaje Clia vzrástli zo 143 293 na 202 942 kusov a Austral prispel 72 000 predajmi v prvom úplnom roku výroby, čím s prehľadom prekonal pôvodný Kadjar. Nováčikmi boli plne elektrický Scénic a Espace, čo je stredne veľké SUV založené na Australe.