Dôvod? V samotných autách nie je. Ben Townsend, šéf poisťovacieho inštitútu Thatcham Research, pre britský Auto Express povedal: „Na autách, ktoré vyrábajú, nie je v podstate nič zlé. Sú to dobré produkty." BYD je napríklad najväčším svetovým výrobcom batérií, najväčším svetovým výrobcom solárnych panelov a vyrába polovicu iPadov na svete.“ Townsend však tvrdí, že čínske spoločnosti nemajú dostatočné vedomosti o tom, ako funguje britský opravárenský a poistný trh, pretože to nie je niečo, čo predtým potrebovali vedieť.
Čítajte viac Čínsky útok na Európu začal. Tisíce elektroáut značky BYD dorazili do NemeckaTam sa začínajú problémy. Čínske značky podcenili zásobovanie náhradnými dielmi a tiež neponúkajú podrobné postupy opráv. Martyn Rowley, riaditeľ národnej opravárenskej asociácie (Body Repair Association), čínskych výrobcov nešetrí. „Máme opravárov, ktorí auto odpíšu kvôli maličkostiam, pre niečo, čo by nebol problém v autoservise Fordu alebo Opelu“. „Bohužiaľ, nemôžeme zohnať súčiastky, nie sú k dispozícii, čo si myslím, že je smiešne vzhľadom na to, o aké veľké automobilky ide.“ Okrem problémov s dielmi čínskych modelov však existujú aj problémy s poskytovaním informácií.
Čítajte viac Čína pokorila Japonsko. Je najväčším exportérom áut na svetePoistenie vozidiel v Spojenom kráľovstve funguje na základe predpokladu, že poškodenie musí byť opravené podľa štandardu schváleného výrobcom, ale pre mnohé čínske modely neexistujú relevantné informácie o opravách, pretože čínsky domáci trh ich nepotrebuje. Podľa Townsenda skutočnosť, že náklady na prácu sú v Číne „rádovo nižšie“, znamená úplne odlišný prístup. „Opraviť celú stranu karosérie na aute je v Číne normálne. Ak máte bočnú kolíziu, vymenia pol auta, pretože je to také lacné,“ hovorí. „Takže poskytujú informácie na vykonanie takejto rozsiahlej opravy, ale tu by sa oprava na strane karosérie skončila odpísaním auta, pretože náklady na prácu by boli enormné.“
Čítajte viac Číňania: Myslíte si, že do Európy prídeme len s elektromobilmi? Obrovská chyba!Čínske, indické, aj nové vietnamské značky sa preto budú musieť zlepšiť a prispôsobiť poisťovacím praktikám vo Veľkej Británii aj v Európe, ak chcú ťažiť z tohto trhu. „Nie je to len o tom priniesť auto na britský trh a myslieť si, že ho tu môžete predať. Príďte sa s nami porozprávať, pochopte trh, pochopte kroky, ktoré musíte urobiť, aby ste po uvedení na trh mali správnu logistiku. Máme nezávislú sieť opravovní, ktorá môže podporiť vaše autá a urobiť ich udržateľnými na trhu, znížiť celkové náklady na vlastníctvo a zabezpečiť, aby spotrebitelia dostali to, čo si zaslúžia,“ odkázal čínskym, indickým a vietnamským automobilkám Townsend.