Projekt ruskej štátnej automobilky Aurus už musel zhltnúť miliardy rubľov. Pôvodne počítal s výrobou 5 000 luxusných áut ročne, no produkcia sa pohybuje v desiatkach kusov. A vlastne nik netuší, koľko Aurusov Senat bolo doteraz od roku 2018, keď sa predstavil počas štvrtej inaugurácie Vladimira Putina, vyrobených. Skutočná výroba sa totiž začala v závode Alabuga až v roku 2021. Dovtedy vznikal Senat priamo v moskovskom automobilovom inštitúte NAMI, ktorý mal pod patronátom vývoj a ručnú montáž kusov určených pre Kremeľ.
Čítajte viac Z projektu Moskvič je totálne fiasko. Nevie predať ani to, čo ledva vyrobilSituáciu skomplikovala aj vojna na Ukrajine a s tým súvisiace protiruské sankcie. Veď Aurus je plný západnej elektroniky a zahraničných komponentov. Napokon, rodil sa v spolupráci so zahraničnými firmami ako Porsche Engineering či Bosch. Zlyhali aj plány na export Senatu do zahraničia. Jednoducho, musí to byť jedna veľká čierna diera na peniaze. Napriek tomu sa zdá, že Rusom sa darí stále vytvárať obraz úspešného projektu. Minister priemyslu a obchodu Denis Manturov dokonca oznámil, že v máji predstaví Aurus modernizovanú limuzínu Senat, tak ako sa po pár rokoch na slušnú automobilku patrí.
O Auruse sa v rukých médiách dočítate, že „ruských motoristov uchvacuje už od uvedenia na trh“, alebo že „zmenil nielen prostredie ruského automobilového priemyslu, ale tiež postavil Rusko do pozície silného konkurenta na globálnom trhu s luxusnými automobilmi“. Koľko Aurusov asi tak jazdí mimo Ruska? A ani v Rusku ich nie je veľa a ak áno, tak potom si môžete byť istí, že väčšina patrí Federálnej bezpečnostnej službe (FSO), novodobému KGB. Dokonca aj bohatí Rusi nad Aurusom ohrnuli nos a ostávajú verní značkám Rolls-Royce alebo Bentley. Rozsah zmien modernizovanej verzie nie je zatiaľ známy.
Čítajte viac Ruská Volga vstáva z mŕtvych. Prvé kusy už krúžia pri fabrike GAZ-uPodľa niektorých zdrojov ostane technika identická, meniť sa bude najmä dizajn predných partií. Možno podľa prianí samotného prezidenta Putina, pretože vynovený Senat bude mať opäť premiéru počas jeho inaugurácie. Tentoraz už piatej. Bude sa konať sa 7. mája. Či však bude Aurus schopný vyrobiť okrem prezidentskej limuzíny aj ďalšie exempláre, je vzhľadom na stále platné sankcie otázne. Pripomeňme, že Senat má v prezidentskej verzii dĺžku 5 630 mm a poháňa ho mohutný 4,4-litrový 8-valec, naladený na 441 kW. Asistuje mu elektromotor umiestnený v 9-stupňovej prevodovke.