
Desiateho apríla predstavilo Alfa Romeo dlho očakávané SUV Milano, mimochodom prvé Alfa Romeo v histórii s čisto elektrickým pohonom. Bude to ale zároveň aj prvá Alfa, ktorá nebude vyrábaná v Taliansku, ale v poľských Tychách. Rozhodol o tom materský koncern Stellantis, pretože výroba v Taliansku by zvýšila náklady až o 10 000 eur. Voľba priradiť Milano na linky k technologickým súrodencom – Jeepu Avenger a Fiatu 600 – bola preto úplne logická. Lenže nie pre talianskych politikov. Do názvu auta sa okamžite pustil taliansky minister priemyslu Adolfo Urso. Ten povedal, že názov Milano porušuje taliansky zákon, ktorý stráži, aby „taliansky znejúce názvy“ mohli niesť produkty, ktoré nie sú v skutočnosti talianske. „Auto s názvom Milano nemôže byť vyrábané v Poľsku. Zakazujú to talianske zákony,“ vyjadril sa Urso.

Ursova námietka proti názvu po svetovom debute bola naozaj zvláštna, pretože meno nového SUV bolo známe už od 10. decembra. Názov Milano zvíťazil vo webovej ankete medzi nadšencami Alfy Romeo. Mimochodom, názov Junior sa umiestnil na druhom mieste. Medzi odhalením mena a premiérou auta pritom ubehli až štyri mesiace, čo je dosť času na to, aby predstavitelia talianskeho priemyslu prediskutovali tému s automobilkou za zatvorenými dverami. Samotná Alfa však nakoniec zobrala kritiku v športovom duchu, tak ako je jej to vlastné, a rozhodla sa nedohadovať s talianskymi politikmi. Auto jednoducho premenovala zo dňa na deň z Milano na Junior.
Šéf Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato povedal, že značka zmenila názov, aby predišla ďalším konfliktom. „Keď vstúpite do politických diskusií, okamžite stratíte polovicu zákazníkov a my sme tomu chceli zabrániť,“ povedal Imparato počas tlačovej konferencie. Imparato uviedol, že finančný dosah zmeny názvu bude zanedbateľný, pretože výroba nového modelu sa i tak ešte nezačala a bude potrebné zmeniť len veľmi málo marketingových projektov. Zároveň automobilka trvá na tom, že žiaden zákon neporušila a predložila talianskym úradom aj argumenty. Napríklad, že chcela vzdať hold mestu, kde sa Alfa v roku 1910 „narodila“, a že nikdy netvrdila, že SUV Milano sa bude vyrábať v Taliansku.

Názov Junior novinke iste neublíži, je totiž tiež spojený s históriou značky. Kupé Alfa Romeo GT 1300 Junior debutovalo v roku 1966 a stalo sa lídrom novej generácie vozidiel. Poháňal ho štvorvalec DOHC s objemom 1 290 kubických centimetrov a výkonom 65 kW, vďaka ktorému dosahovalo maximálnu rýchlosť vyše 170 km/h. To bolo iba o málo menej, ako zvládol väčší a podstatne drahší model 1600. Karoséria očarila sviežim a mladistvým dizajnom. Z Juniora sa tak stal rýchlo bestseller a symbol svojej doby. Celkovo sa predalo vyše 92 000 exemplárov. Nakoniec môže byť teda nové meno pre Milano požehnaním a v hanbe ostane len taliansky minister Urso. Nijako tým totiž nezmenil fakt, že novinka dá prácu Poliakom, a nie Talianom. To by totiž musel podniknúť kroky, ktoré by viedli k tomu,aby bola výroba v Taliansku efektívnejšia.