Technológia elektromobilov rýchlo napreduje. No v časoch, keď Mercedes-Benz vyvíjal svoju elektrickú vlajkovú loď EQS, nebolo zďaleka jasné, či bude čisto elektrický pohon naozaj dobrým riešením. Experimentoval preto s viacerými technológiami. Napríklad aj s predlžovačom dojazdu, podobným, aký poznáme z BMW i3 REX či tým, s ktorým len vlani vyrukovala Mazda MX-30. V Stuttgrte jednoducho rozmýšľali, či by istota v podobe malého spaľovacieho generátora nebola vhodným riešením najmä tam, kde nie je pre elektromobily vybudovaná dostatočná nabíjacia infraštruktúra. O tomto pláne sa však dozvedáme až po rokoch vďaka britskému Autocaru. Ten totiž vyspovedal nemenovaného člena vývoja stuttgartskej automobilky, ktorý na projekte pracoval.
Čítajte viac Mercedes-Benz EQS: Hviezda na kapote a dojazd až 800 km. Stuttgart opravuje„Vytvorili sme prototypy s predlžovačom dojazdu založené na existujúcich modeloch. Nakoniec sme však dospeli k záveru, že hnacie ústrojenstvo s predlžovačom dojazdu je prechodná technológia s relatívne krátkodobým efektom z hľadiska predajov, ale pomerne vysokými výrobnými nákladmi,“ povedal anonymný odborník. Podľa neho použil Mercedes-Benz vo verzii EQS 450+ so zadným náhonom vpredu umiestnený kompaktný preplňovaný dvojvalec so zdvihovým objemom jedného litra. V podstate išlo o skrátený 4-valec s kódovým označením M254. Pracoval v úspornom Millerovom cykle a poháňal generátor elektrickej energie. Motor bol doplnený krátkym výfukom, ktorý ústil za prednou nápravou a menšou palivovou nádržou.
Prototyp mal mať dojazd 785 km, a to aj napriek tomu, že dostal menšiu batériu s približne polovičnou kapacitou, teda okolo 50 kWh. Rozhodnutie automobilky neposlať takéto auto do výroby sa z dnešného pohľadu zdá správne. Po nedávnej modernizácii má totiž čisto elektrický Mercedes-Benz EQS 450+ dojazd predĺžený až na 822 km. To vďaka batérii, ktorej kapacita vzrástla z pôvodných 108,4 na 118 kWh. Hovoríme pritom o využiteľnej kapacite, takže predlžovač dojazdu nedáva naozaj zmysel. Elektrická vlajková loď má napokon väčšie problémy než s dojazdom. Jej predaje po počiatočnom boome klesajú. Príliš futuristický vzhľad neoslovil zákazníkov, tak ako si v Stuttgarte predstavovali. Aj preto pri facelifte použili dizajnéri v prednej časti odkaz na tradičnú masku stuttgartských limuzín.