Suzuki Ignis končí. Najmenšiu štvorkolku ‘zabili‘ európske predpisy

Suzuki Ignis bolo jedinečné nielen svojim vzhľadom, ale aj tým, že bolo jediným mini autom na našom trhu s pohonom oboch náprav.

26.04.2024 14:00
Suzuki Ignis - 2020 Foto:
Suzuki Ignis vo svojej 2. generácii prišlo na slovenský trh v roku 2017.
debata (4)

Malé Suzuki Ignis prišlo na svet ešte v roku 2000 a vyrábalo sa 8 rokov. Potom nasledovala menšia pauza a v celkom novej podobe bolo toto auto predstavené koncom roku 2016 a na náš trh sa dostalo v nasledujúcom roku. V kategórii mini áut patrilo rozhodne k najzaujímavejším.

Už len tým, že sa z neho stal s dĺžkou len 3 700 mm najmenší crossover na trhu. Bol postavený na novej platforme, vďaka čomu vážil v základnom prevedení len 810 kg. Poháňal ho atmosférický 4-valec 1,2 DualJet s dvojicou vstrekovacích jednotiek pre každý z valcov. Spojený bol buď s 5-stupňovou manuálnou alebo 5-stupňovou robotizovanou prevodovkou a samozrejme na želanie aj s pohonom oboch náprav AllGrip s viskóznou spojkou. To mu dávalo v triede subkompaktov absolútne výnimočné postavenie.

Suzuki Ignis 1.2 Dualjet CVT (2021) Čítajte viac Test: Suzuki Ignis 1.2 Dualjet CVT - malé auto s veľkými ambíciami

Na Slovensku sa tento model nepredával zle. V roku 2022 sa z neho predalo 105 kusov, v roku 2023 už 144 kusov a za prvé tri mesiace tohto roku 52 kusov.

Zaujímavé je, že automobilka k jeho koncu v čase písania tohto textu nevydala oficiálne stanovisko. Informáciu zatiaľ na svojom facebooku prinieslo len oficiálne zastúpenie Suzuki v Českej republike. To zverejnilo status, v ktorom sa, okrem iného, píše: „So slzou v oku oznamujeme, že obľúbený malý veľký hrdina mestských džunglí a vidieckych ciest, Suzuki Ignis, sa lúči. Výroba tohto cenovo najdostupnejšieho vozidla s pohonom 4×4 totiž bohužiaľ končí a modelový rad Suzuki aj celý automobilový trh tak prichádza o jediné mini SUV s pohonom všetkých kolies.“

Špekulovalo sa o príčinách konca výroby tohto modelu, v komentári pod svojim statusom český importér naznačil, že príčinou sú nové legislatívne nároky EÚ, kvôli ktorý sa automobilke tento model už neoplatilo aktualizovať a efektívnejšie bolo zastavenie výroby.

Nie každému sa tento model musel páčiť, ale asi nikdo nebude spochybňovať, že pri čoraz silnejšej dizajnovej aj technologickej unifikácii z trhu odchádza auto s nezameniteľnou tvárou a charizmou.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Suzuki Ignis
Články podľa značiek