Škoda predstavuje virtuálny displej Karoqu. Aby sa naň nezabudlo

24.08.2017 17:00

Nové menšie SUV Karoq, ktoré nahrádza pôvodné Yeti, bude prvou Škodou s virtuálnym prístrojovým panelom. Ako pracuje? Tak to ukazuje Škoda pol roka po statickej premiére a pár dní pred autosalónom vo Frankfurte, kde má Karoq naplánovaný výstavný debut.

Karoq je prvou Škodou s virtuálnym prístrojovým...
Karoq je prvou Škodou s virtuálnym prístrojovým panelom. Škoda ho nazvala Digital Instrument Panel. Autor: Škoda-Auto

Škoda Karoq nie je veru žiadnou horúcou novinkou. Česká automobilka ukázala svoje nové menšie SUV, ktoré sa namiesto Yeti postaví pod 7-miestny Kodiaq už v máji v Štokholme. Medzičasom sa Karoq dostal na výrobné linky a čaká ho výstavný debut vo Frankfurte nad Mohanom. Asi aj preto sa mladoboleslavská značka rozhodla rozvíriť okolo Karoqu stojaté vody. Pripomína jednu z jeho technologických vychytávok. Je ňou virtuálny prístrojový panel, takzvaný Digital Instrument Panel, ktorý za príplatok nahradí klasické „budíky“ 12,3-palcovým displejom.

Virtuálny kokpit umožňuje  štyri základné druhy...
Virtuálny kokpit umožňuje štyri základné druhy zobrazenia. Pri klasickom je centrom analógový rýchlomer a otáčkomer. Autor: Škoda-Auto

Nie je to žiadna bomba, keďže podobný systém už používa Audi či Volkswagen dlhšiu dobu, no pre Škodu znamená zásadný krok. Práve Karoq je totiž prvým modelom značky s touto technológiou. Zatiaľ ju nemá väčší Kodiaq a dokonca ani vlajková loď Superb. Dostanú ju spolu s novým modelovým rokom. Aspoň pri Superbe je to už isté. Vodičovi umožní celkom štyri odlišné zobrazenia údajov v klasickom, digitálnom, Infoprofile a redukovanom móde. Klasický režim zobrazuje veľký otáčkomer vľavo a rýchlomer vpravo.

V digitálnom režime je prakticky celý displej...
V digitálnom režime je prakticky celý displej venovaný navigácii. Autor: Škoda-Auto

Priestor medzi nimi možno vyžiť napríklad pre potreby palubného počítača, navigácie alebo pre potreby infotainmentu, teda rádia alebo médií. Pri digitálnom zobrazení sa veľká časť displeja venuje navigácii. Informácie o rýchlosti, zaradenom rýchlostnom stupni a ďalšie sú zobrazované menším písmom na hornej alebo dolnej lište. Mód Infoprofile umožňuje zobrazovať napríklad navigáciu v strede a po stranách ďalšie údaje od rýchlosti jazdy až po čítačku značiek.

V režime Infoprofile je zas obrazovka rozdelená...
V režime Infoprofile je zas obrazovka rozdelená na tri sekcie. Autor: Škoda-Auto

Redukovaný mód je určený pre nočnú jazdu. Na displeji sa vtedy zobrazia len dve vybrané informácie, aby nebol vodič rozptyľovaný príliš veľkým množstvom dát a tiež zbytočne oslepovaný žiarov obrazovky. To ale nie je všetko, každý zobrazovací mód je ďalej personifikovateľný, takže vodič si sám určuje, ktoré údaje chce vyvolať a na ktorej časti displeja ich zobraziť. Cenu tejto technologickej vychytávky zatiaľ nepoznáme. Pre úplnosť dodajme, že Karoq sa tiež bude môcť pochváliť ovládaním gestami.

Škoda
		Karoq - Digital Instrument
		Panel
Škoda
		Karoq - Digital Instrument
		Panel
+6Škoda Karoq - Digital
		Instrument
		Panel

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Škoda-Auto #Škoda Karoq #Škoda #Digital Instrument Panel
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
28. 8. 2017zdraženie1.087 €zdraženie1.267 €
21. 8. 2017zlacnenie1.086 €zlacnenie1.242 €
14. 8. 2017zlacnenie1.088 €zlacnenie1.249 €
7. 8. 2017zdraženie1.095 €zdraženie1.271 €
31. 7. 2017zdraženie1.085 €zdraženie1.260 €
24. 7. 2017zdraženie1.084 €zdraženie1.258 €
17. 7. 2017zlacnenie1.071 €zlacnenie1.241 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk