Škoda predstavuje virtuálny displej Karoqu. Aby sa naň nezabudlo

Nové menšie SUV Karoq, ktoré nahrádza pôvodné Yeti, bude prvou Škodou s virtuálnym prístrojovým panelom. Ako pracuje? Tak to ukazuje Škoda pol roka po statickej premiére a pár dní pred autosalónom vo Frankfurte, kde má Karoq naplánovaný výstavný debut.

24.08.2017 17:00
debata
Karoq je prvou Škodou s virtuálnym prístrojovým... Foto: Škoda-Auto
Škoda Karoq - 2017 Karoq je prvou Škodou s virtuálnym prístrojovým panelom. Škoda ho nazvala Digital Instrument Panel.

Škoda Karoq nie je veru žiadnou horúcou novinkou. Česká automobilka ukázala svoje nové menšie SUV, ktoré sa namiesto Yeti postaví pod 7-miestny Kodiaq už v máji v Štokholme. Medzičasom sa Karoq dostal na výrobné linky a čaká ho výstavný debut vo Frankfurte nad Mohanom. Asi aj preto sa mladoboleslavská značka rozhodla rozvíriť okolo Karoqu stojaté vody. Pripomína jednu z jeho technologických vychytávok. Je ňou virtuálny prístrojový panel, takzvaný Digital Instrument Panel, ktorý za príplatok nahradí klasické „budíky“ 12,3-palcovým displejom.

Virtuálny kokpit umožňuje  štyri základné druhy... Foto: Škoda-Auto
Škoda Karoq - Digital Instrument Panel Virtuálny kokpit umožňuje štyri základné druhy zobrazenia. Pri klasickom je centrom analógový rýchlomer a otáčkomer.

Nie je to žiadna bomba, keďže podobný systém už používa Audi či Volkswagen dlhšiu dobu, no pre Škodu znamená zásadný krok. Práve Karoq je totiž prvým modelom značky s touto technológiou. Zatiaľ ju nemá väčší Kodiaq a dokonca ani vlajková loď Superb. Dostanú ju spolu s novým modelovým rokom. Aspoň pri Superbe je to už isté. Vodičovi umožní celkom štyri odlišné zobrazenia údajov v klasickom, digitálnom, Infoprofile a redukovanom móde. Klasický režim zobrazuje veľký otáčkomer vľavo a rýchlomer vpravo.

V digitálnom režime je prakticky celý displej... Foto: Škoda-Auto
Škoda Karoq - Digital Instrument Panel V digitálnom režime je prakticky celý displej venovaný navigácii.

Priestor medzi nimi možno vyžiť napríklad pre potreby palubného počítača, navigácie alebo pre potreby infotainmentu, teda rádia alebo médií. Pri digitálnom zobrazení sa veľká časť displeja venuje navigácii. Informácie o rýchlosti, zaradenom rýchlostnom stupni a ďalšie sú zobrazované menším písmom na hornej alebo dolnej lište. Mód Infoprofile umožňuje zobrazovať napríklad navigáciu v strede a po stranách ďalšie údaje od rýchlosti jazdy až po čítačku značiek.

V režime Infoprofile je zas obrazovka rozdelená... Foto: Škoda-Auto
Škoda Karoq - Digital Instrument Panel V režime Infoprofile je zas obrazovka rozdelená na tri sekcie.
Redukovaný mód je určený pre nočnú jazdu. Na displeji sa vtedy zobrazia len dve vybrané informácie, aby nebol vodič rozptyľovaný príliš veľkým množstvom dát a tiež zbytočne oslepovaný žiarov obrazovky. To ale nie je všetko, každý zobrazovací mód je ďalej personifikovateľný, takže vodič si sám určuje, ktoré údaje chce vyvolať a na ktorej časti displeja ich zobraziť. Cenu tejto technologickej vychytávky zatiaľ nepoznáme. Pre úplnosť dodajme, že Karoq sa tiež bude môcť pochváliť ovládaním gestami.
Škoda Karoq - Digital Instrument Panel
Škoda Karoq - Digital Instrument Panel
+6Škoda Karoq - Digital Instrument Panel

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Karoq #Digital Instrument Panel
Články podľa značiek