Hyundai Sonata: Solárna strecha dá majiteľom 1 300 km ročne zadarmo

Okolo novej Sonaty je v poslednom čase dosť rušno. A nielen preto, že k nej už zákazníci nedostanú žiaden kľúč. Dôvodom je aj to, že jej hybridná verzia môže počítať s pomocou energie slnka.

26.07.2019 16:00
debata (1)
Nová Sonata prináša množstvo revolučných... Foto: Hyundai
Hyundai Sonata - 2019 Nová Sonata prináša množstvo revolučných technológií. Vrátane výkonnej solárnej strechy, ktorá bude nabíjať batériu hybridnej verzie.

Nová generácia Hyundaia Sonata bude pre kórejskú značku doslova prehliadkou nových technológií. Zatiaľ len v USA, no nie je vylúčené, že niektoré z nich zavítajú aj do Európy v podobe nástupcu dnes už obstarožného Hyundaia i40. Jednou z najväčších vychytávok je, že k novej Sonate už nedostanú zákazníci žiadne kľúče. Pri otváraní, zatváraní aj štartovaní ich nahradí aplikácia v smartfóne. Sonata bude tiež prvým Hyundaiom s novou generáciou motora 1,6 T-GDI CVVD, ktorý dostal revolučný systém časovania ventilov, vďaka čomu usporí päť percent paliva. Do tretice bude Sonata prvým hybridným modelom s novou hybridnou prevodovkou ASC, ktorá zabezpečí rýchle a plynulé radenie aj bez hydrodynamického meniča.

A práve s hybridnou Sonatou súvisí aj ďalšia významná novinka. Napokon, Kórejčania už čo-to naznačili koncom minulého roka – hlásili vývoj výkonnej solárnej strechy. Samozrejme, to nie je veľkým objavom, ale doteraz sa energia získaná zo slnka nepoužívala na pohon, ale iba na napájanie palubných systémov. Hybridná Sonata to však zmení. Strecha s výkonom 100 W, vyrobená z kremíkových solárnych panelov, bude schopná dobyť batériu automobilu o 30 až 60 percent za deň v závislosti od počasia. Ak bude auto na slnku šesť hodín denne, bude to pre majiteľov znamenať ročne až 1 300 km jazdy zadarmo. A to nie je rozhodne na zahodenie. Pre niekoho to môže znamenať 10 alebo až 20 % najazdených kilometrov ročne.

Strecha má mať výkon 100 W. Nie je to veľa, ale... Foto: Hyundai
Hyundai Sonata - 2019 Strecha má mať výkon 100 W. Nie je to veľa, ale ak auto stojí často na slnku, ani zanedbateľný.

V súvislosti s tým konečne Hyundai prezradil aj technické parametre Sonaty Hybrid. Spojí atmosférický benzínový 4-valec s objemom 2,0 litra a výkonom 112 kW s elektromotorom, ktorý ponúkne ďalších 38 kW. Celkový systémový výkon bude naladený na 141 kW, čo sľubuje slušnú jazdnú dynamiku. Najmä ak krútiaci moment 188 Nm spaľovacieho motora podporí 205 Nm elektromotora. Hyundai sľubuje priemernú spotrebu 4,97 litra benzínu na 100 km. Na väčších 17-palcových kolesách to bude približne o dva decilitre viac. Pripomeňme, že Sonatu predstavil Hyundai verejnosti na aprílovom autosalóne v New Yorku. Na jeseň by mala zamieriť k prvým zákazníkom. Jej účasť v Európe nemusí byť vylúčená najmä po tom, čo sa konkurenčná Toyota vrátila na starý kontinent so sedanom Camry. A v USA sú Sonata a Camry odvekými rivalmi. Prečo by sa podobný boj nemohol odohrať aj na starom kontinente?

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Hyundai #Hyundai Sonata
Články podľa značiek