BMW 4: Tento bavorák si s iným nepomýlite. ‘Bobrie‘ ľadvinky sú realitou

05.06.2020 08:15

Nové mníchovské kupé si ponechalo kontroverzný dizajn prednej časti, načrtnutý vlaňajším konceptom BMW 4. V každom prípade ho to jasne odlíši od iných modelov. V porovnaní s materskou „trojkou“ navyše prináša aj množstvo technických zmien.

Nové BMW 4 si rozhodne s iným modelom značky...
Nové BMW 4 si rozhodne s iným modelom značky nepomýlite. Odvážne obrie spojené ľadvinky demonštrujú jeho autonómnu pozíciu. Autor: BMW

BMW sa snaží ešte výraznejšie odlíšiť od konkurencie. Aj preto začali v poslednom čase povážlivo rásť jeho typické ľadvinky. A nielen na SUV X5 či X7. Asi najviac šokovalo príchodom modernizovanej vlajkovej lode radu 7, ktorá rozmerovými parametrami masky zaútočila rovno na hlavného stuttgartského rivala. A tento trend pokračuje aj v prípade kupé radu 4. Mníchov to naznačil už vlani na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, kde ukázal koncept BMW 4. Tento predskokan sériovej štvorky už disponoval úplne novou vertikálnou geometriou spojených ľadviniek. A hoci reakcie publika boli kontroverzné, špionážne snímky predsériových prototypov jasne naznačili, že automobilka sa svojho zámeru vzdať nemieni.

Medzigeneračne narástlo kupé radu 4 na dĺžku o...
Medzigeneračne narástlo kupé radu 4 na dĺžku o 128 mm. Dlhší je aj jeho rázvor náprav a rozchod kolies, čo umocňuje športové proporcie. Autor: BMW

A ani sa nevzdala. Nová generácia kupé radu 4 tak prichádza s úplne novou interpretáciou masky. S materským modelovým radom a vlastne ani žiadnym iným BMW si ju iste nepomýlite. Štýlom má odkazovať na legendárne modely BMW 328 a 3,0 CSi. V ostatných ohľadoch však nadväzuje na aktuálny trend. Máme tu proporčne dokonalé kupé s dlhou prednou kapotou, krátkymi prevismi, širokým postojom a nízkou splývavou kabínou evokujúcou veľké kupé 8. Nechýba ani bezrámova konštrukciou okien dverí. Atletický vzhľad podporuje medzigeneračná zmena rozmerov. Nové kupé je dlhé 4 768, široké 1 852 a vysoké 1 383 mm. To znamená, že je o 128 mm dlhšie, o 27 širšie a len o šesť milimetrov vyššie.

Premiérový balík M Sport Pro obohatí dizajn o...
Premiérový balík M Sport Pro obohatí dizajn o 19-palcové disky či doplnky v sivej metalickej farbe Cerium Grey. Autor: BMW

Menil sa nielen rázvor náprav, na ktorom pribudlo 41 mm (2 851 mm), ale aj rozchod. Predné kolesá sú od seba o 28 mm ďalej a tie zadné o 18. Zároveň je to o 23 mm viac ako rozchod aktuálneho sedanu radu 3. V porovnaní s ním má kupé úplne odlišné nárazníky aj svetlá. Využívajú výlučne diódovú technológiu. Za príplatok dostanete adaptívne laserové reflektory s dosahom 550 metrov. Sú tu však aj rozdiely, ktoré na prvý pohľad nevidieť. Napríklad dodatočné výstuhy v prednej a zadnej časti skeletu, ktoré zvyšujú tuhosť karosérie a priaznivo vplývajú na jazdné vlastnosti. Odlišne je naladenie pružín a tlmičov s hydraulickými dorazmi. K dispozícii je adaptívny M podvozok či výkonnejšia brzdová sústava.

Interiér vychádza z radu 3, no má v sérii...
Interiér vychádza z radu 3, no má v sérii športový kožený volant, športové sedadlá či akustické čelné sklo. Infotainment môže disponovať okrem 12,3-palcového virtuálneho kokpitu aj 10,25-palcovou centrálnou obrazovkou. Autor: BMW

To všetko má prinášať radosť za volantom v športovo ladenom kokpite. Palubnú dosku síce poznáme z BMW 3, ale kupé prináša v sérii športové predné sedadlá, kožou čalúnený volant, ale aj akustické čelné sklo. V zadnej časti nájdeme sedadlá s integrovanými opierkami hláv, delené v pomere 40 : 20 : 40. V kufri je 440 litrov pre batožiny. Infotainment tvorí v najvyššej úrovni Live Cockoit Professional 12,3-palcová obrazovka prístrojového panelu a 10,25-palcový centrálny displej. Systém umožňuje stále pripojenie na internet, aktualizáciu softvéru, hlasové ovládanie mnohých funkcií cez Intelligent Personal Assistant, využívanie BMW Maps a ďalších telematických služieb či diaľkové spojenie s vozidlom.

Do kufra nového kupé naložíte 440 litrov...
Do kufra nového kupé naložíte 440 litrov batožín. Priestor možno zväčšiť sklopením zadných operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40. Autor: BMW

Nový head-up displej má plochu väčšiu až o 70 %. Nechýba ani celá zostava asistenčných systémov balíka Driving Assistant Professional. Na úvod sa predstaví hneď najvýkonnejšia verzia M440i xDrive, poháňaná radovým 6-valcom 3,0 TwinPower Turbo s dvojkomorovým turbodúchadlom. Poskytne 275 kW a rovných 500 Nm krútiaceho momentu. V porovnaní s minulosťou má odľahčené piesty, ľahšie ojnice a vodou chladené zvody výfukového potrubia. S emisiami bojuje pomocou mild-hybridnej technológie s 8-kilowattovým štartér-generátorom, priamym vstrekovaním pod tlakom 350 barov a filtrom pevných častíc. Ten budú obsahovať aj dva benzínové 4-valce pre BMW 420i (135 kW) a 430i (190 kW).

Smutnou správou je, že motorizácie budú spárované výlučne s 8-stupňovými automatickými prevodovkami Steptronic. Za príplatok dodá BMW športový automat Steptronic Sport s novou funkciou Sprint, ktorá optimalizuje dynamiku. Platí to aj pre dieselovú ponuku, ktorú tvorí 4-valcová verzia 420d a dve 6-valcové – 430d xDrive a M440d xDrive. Všetky naftové motory sú odteraz vybavené dvojstupňovým preplňovaním s dvojicou rozdielne veľkých turbodúchadiel. Pohon xDrive, dostupný aj pre najslabší diesel 420d xDrive, uprednostňuje kolesá zadnej nápravy, aby si nové kupé zachovalo charakteristiku „zadokolky“. Benzínové verzie a 4-valcový diesel sa dostanú na trh v októbri. Na 6-valcové naftové verzie si budú musieť zákazníci počkať do marca 2021.

Rozmery

Dĺžka (mm) 4 768
Šírka (mm) 1 852
Výška (mm) 1 383
Rázvor náprav (mm) 2 851
Objem kufra (l) 440

Technické údaje

Verzia 420i 430i M440i xDrive 420d 420d xDrive
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 6/24 4/16 4/16
Zdvihový objem (ccm) 1 998 1 998 2 998 1 995 1 995
Max. výkon (kW/ot.) 135/5 000 190/5 000 275/5 500 140/- 140–
Krútiaci moment (Nm) 300/1 350 400/1 550 500/1 900 400/- 400/-
Prevodovka 8A 8A 8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 7,5 5,8 4,5 7,1 7,4
Max. rýchlosť (km/h) 240 250 250 240 238
Spotreba paliva na 100 km (l) 5,3 5,7 6,8 3,9 4,3
BMW 4 -
		2020
BMW 4 -
		2020
+33BMW 4 -
		2020

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#BMW 4 #BMW
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek