Panther ProgettoUno: Takúto prevodovku ste ešte nevideli!

Talianska spoločnosť Ares Design z Modeny vie poriadne rozčeriť vody automobilového dizajnu. Teraz však prichádza aj s unikátnou technickou novinkou. Automatom, ktorý sa tvári ako manuál.

27.04.2021 12:00
debata
Panther ProgettoUno je modernou interpretáciou... Foto: Ares Design
Panther ProgettoUno - 2021 Panther ProgettoUno je modernou interpretáciou legendárneho DeTomaso Pantera. Základy si požičal z 10-valcového Lamborgini Huracan.

Panther ProgettoUno je modernou interpretáciou legendárneho superšportu DeTomaso Pantera. Napokon, to je silnou stránkou spoločnosti Ares Design z Modeny, ktorá sa zaoberá reinkarnáciou automobilových legiend. Dáva im nový šat aj techniku. Zaujala už v roku 2012 trúfalou úpravou Mercedesu-Benz triedy G a neskôr znovuzrodením Corvette Stingray či Ferrari 412. Kúpiť si však môžete aj nádherný Panther ProgettoUno, ktorý je konverziou Lamborghini Huracan na niekdajšiu ikonu DeTomaso.

Pod kapotou má 5,2-litrový 10-valec s výkonom 485 kW a na stovku zrýchľuje za 3,1 sekundy. Jeho tvary jasne odkazujú na legendárny superšport, vyrábaný v rokoch 1971 až 1992. Celkovo ich vzniklo za 21 rokov len 7 260 exemplárov. No a tých nových bude ešte menej, takže o zákazníkov nemá Ares Design núdzu. Na tento rok si navyše pripravilo unikátnu novinku – prevodovku Leva Cambio Manuale Elettroattuata. Takže tu máme čosi ako elektricky ovládaný automat schopný pracovať v plne automatickom režime.

Najväčšou vychytávkou je automatická prevodovka... Foto: Ares Design
Panther ProgettoUno - 2021 Najväčšou vychytávkou je automatická prevodovka ovládaná voličom pripomínajúcim kulisu klasických manuálov zo šesťdesiatych a sedemdesiatych rokov.
Ares Design - Ferrari 412 Čítajte viac Ares Design: Vzkriesenie Ferrari 412 je na dosah

K manuálu má však ďaleko, pretože radiť manuálne vám vôbec neumožní. Napriek tomu túto hru dotiahli v Ares Design priam do dokonalosti. Stačí sa pozrieť na hliníkovú radiacu páku zasadenú do klasickej kulisy. Jednotlivé polohy však neurčujú prevodové stupne. Namiesto jednotky tu máme „D“, namiesto dvojky neutrál „N“, namiesto päťky parkovaciu pozíciu P a na miesto šestky „R“, teda spiatočku. „Trojka“ a „štvorka“ sú polohami pre manuálny výber prevodového stupňa (+/-), ktorý však prebieha samočinne, teda bez spojkového pedála.

Lancia Delta Integrale - Amos Čítajte viac Lancia Delta HF Integrale: Ikona sa vráti. Vďaka nadšencovi

Je to teda dizajnérska vychytávka. Kulisa tohto automatu totiž akoby vypadla z oka klasickým voličom z Ferrari, Maseratti či Lamborhini zo sedemdesiatych rokov. Našťastie, ďalšie „klamy“ už Panther ProgettoUno neponúka. Naopak, vynovený výfukový trakt má poskytnúť ešte výraznejšiu a autentickejšiu zvukovú kulisu. Za toto zvláštne auto si však modenský výrobca pýta 334 900 eur. Vznikne len 21 exemplárov, ktoré zabezpečia exkluzivitu a aj rast ceny toho „investičného“ superšportu.

Panther ProgettoUno - 2021
Panther ProgettoUno - 2021
+14Panther ProgettoUno - 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ares Design #DeTomaso Pantera #Panther ProgettoUno
Články podľa značiek