Honda nie je na poli alternatívnych pohonov žiadnym nováčikom. V ponuke má niekoľko hybridov, elektrický model e a v zámorí aj vodíkový model Clarity. A keďže v Európskej únii emisné normy najlepšie plnia elektromobily a hybridy, Japonci sa rozhodli postupne elektrifikovať kompletne celé modelové portfólio. Ide o reálny cieľ, keďže ponuka Hondy na starom kontinente nie je príliš veľká.
Po modeloch CR-V a Jazz prichádza výlučne s hybridným pohonom nová generácia crossoveru HR-V. Označenie e:HEV prezrádza, že pod kapotou novej HR-V bude pracovať rovnaký hybridný systém ako v novom Jazze. Ide o riešenie, ktoré preferuje elektromotor a zážihový 1,5-litrový agregát i-VTEC pracujúci v Atkinsonovm cykle sa k pohonu pripája až pri vyšších rýchlostiach počas jazdy na diaľnici. V opačnom prípade slúži ako generátor elektrickej energie.
Kombinovaný výkon hybridnej sústavy je 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment dosahuje 253 Nm. Naakumulovaná energia sa ukladá do batérií umiestnených pod dnom batožinového priestoru. Auto si prácu oboch motorov reguluje samo, no vodič môže upraviť správanie pohonu voľbou jazdných režimov Normal, Sport a Eco.
Okrem pohonu má nová HR-V s Jazzom spoločnú aj platformu Global Small. To znamená, že palivová nádrž je umiestnená pod sedadlom spolujazdca, vďaka čomu bolo možné vybaviť zadné sedadlá schopnosťou Magic Seats, ktorá okrem sklopenia dovoľuje aj ich vyklopenie, čo umožňuje prevážať rozmerné predmety.
Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu sa do popredia dostáva minimalizmus. Predná maska tvorená lamelami je lakovaná vo farbe karosérie. Dvere sú hladké a doplnené len jedným prelisom tiahnucim sa celou šírkou auta. Športový nádych dodávajú autu zadné kľučky zamaskované v „C“ stĺpiku. Predné svetlá môžu byť vybavené technikou Full-LED a Honda HR-V má v štandardnej výbave osemnásťpalcové disky kolies. Zadné svetlá sú prepojené svietiacou linkou.
Čítajte aj Honda bojuje za vymeniteľné batérie pre motorkyV interiéri dominuje deväťpalcový dotykový displej infotainmentu a sedempalcový TFT displej digitálneho prístrojového štítu. Panel klimatizácie ostal verný analógovým ovládačom. Posádka má v interiéri dohromady k dispozícii štyri USB porty.
Európski zákazníci si však budú musieť na novú generáciu Hondy HR-V ešte počkať. Do predaja sa dostane až koncom roka.