Honda HR-V: Nová generácia crossoveru si požičia pohon z Jazzu

Japonská značka sa pustila do elektrifikácie vo veľkom štýle. Vďaka skromnému európskemu portfóliu sa jej onedlho podarí dostať do ponuky výlučne elektromobily a hybridy. Ďalším na rade je crossover HR-V.

28.04.2021 10:00
29-origin-6947055 Foto:
Označenie e:HEV prezrádza, že pod kapotou novej HR-V bude pracovať rovnaký hybridný systém ako v novom Jazze.
debata

Honda nie je na poli alternatívnych pohonov žiadnym nováčikom. V ponuke má niekoľko hybridov, elektrický model e a v zámorí aj vodíkový model Clarity. A keďže v Európskej únii emisné normy najlepšie plnia elektromobily a hybridy, Japonci sa rozhodli postupne elektrifikovať kompletne celé modelové portfólio. Ide o reálny cieľ, keďže ponuka Hondy na starom kontinente nie je príliš veľká.

Honda HR-V e:HEV
Honda HR-V e:HEV
+6Honda HR-V e:HEV

Po modeloch CR-V a Jazz prichádza výlučne s hybridným pohonom nová generácia crossoveru HR-V. Označenie e:HEV prezrádza, že pod kapotou novej HR-V bude pracovať rovnaký hybridný systém ako v novom Jazze. Ide o riešenie, ktoré preferuje elektromotor a zážihový 1,5-litrový agregát i-VTEC pracujúci v Atkinsonovm cykle sa k pohonu pripája až pri vyšších rýchlostiach počas jazdy na diaľnici. V opačnom prípade slúži ako generátor elektrickej energie.

Zadné svetlá sú prepojené svietiacou linkou. Foto: Honda
29-origin-6947057 Zadné svetlá sú prepojené svietiacou linkou.

Kombinovaný výkon hybridnej sústavy je 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment dosahuje 253 Nm. Naakumulovaná energia sa ukladá do batérií umiestnených pod dnom batožinového priestoru. Auto si prácu oboch motorov reguluje samo, no vodič môže upraviť správanie pohonu voľbou jazdných režimov Normal, Sport a Eco.

Honda HR-V e:HEV
Honda HR-V e:HEV
+2Honda HR-V e:HEV

Okrem pohonu má nová HR-V s Jazzom spoločnú aj platformu Global Small. To znamená, že palivová nádrž je umiestnená pod sedadlom spolujazdca, vďaka čomu bolo možné vybaviť zadné sedadlá schopnosťou Magic Seats, ktorá okrem sklopenia dovoľuje aj ich vyklopenie, čo umožňuje prevážať rozmerné predmety.

V interiéri dominuje deväťpalcový dotykový... Foto: Honda
29-origin-6947051 V interiéri dominuje deväťpalcový dotykový displej infotainmentu a sedempalcový TFT displej digitálneho prístrojového štítu.

Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu sa do popredia dostáva minimalizmus. Predná maska tvorená lamelami je lakovaná vo farbe karosérie. Dvere sú hladké a doplnené len jedným prelisom tiahnucim sa celou šírkou auta. Športový nádych dodávajú autu zadné kľučky zamaskované v „C“ stĺpiku. Predné svetlá môžu byť vybavené technikou Full-LED a Honda HR-V má v štandardnej výbave osemnásťpalcové disky kolies. Zadné svetlá sú prepojené svietiacou linkou.

Honda - elektrický skúter Čítajte aj Honda bojuje za vymeniteľné batérie pre motorky

V interiéri dominuje deväťpalcový dotykový displej infotainmentu a sedempalcový TFT displej digitálneho prístrojového štítu. Panel klimatizácie ostal verný analógovým ovládačom. Posádka má v interiéri dohromady k dispozícii štyri USB porty.

Európski zákazníci si však budú musieť na novú generáciu Hondy HR-V ešte počkať. Do predaja sa dostane až koncom roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #hybrid #crossover #Honda HR-V
Články podľa značiek