V júli predstavila Dacia modernizované SUV Duster. Zmeny ho majú udržať v dobrej kondícii, keďže do príchodu novej generácie sú zhruba tri roky. Vynovený model spoznáte napríklad vďaka výraznejšej štruktúre masky s ôsmimi chrómovými segmentmi, ale najmä vďaka novým svetlám s grafikou písmena Y. Menila sa aj ich technológia. Denné, smerové a stretávacie svetlá využívajú totiž diódy. Platí to aj o osvetlení značky. Aj vzadu sa objavujú svetlá s „ypsilonovou“ grafikou. Paletu farieb obohatil oranžový odtieň laku Arizona Orange.
Čítajte viac Dacia potvrdila 7-miestny crossover. Hovorí sa o ňom už rokDacia zapracovala aj na interiéri, ktorý ťaží z celkom nového čalúnenia sedadiel. Opierky hlavy majú zas tenší dizajn, čím zlepšujú výhľad vzad a do strán. Nová stredová konzola prináša elegantnejšie zakomponovaný 8-palcový dotykový displej. Vodič bude mať navyše k dispozícii posuvnú lakťovú opierku a pod ňou odkladací priestor s objemom 1,1 litra. Konektivitu zlepšujú nové úrovne infotainmentu Media Display a Media Nav. Disponujú platformami Apple CarPlay a Android Auto. Media Nav dokonca s bezdrôtovým pripojením cez WiFi a, samozrejme, navigáciou. Nechýbajú štyri USB porty.
Najväčšou novinkou pod kapotou je návrat 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovky EDC, tentoraz v kombinácii so 4-valcom 1,3 TCe (110 kW) a predným náhonom. Ak túžite po štvorkolke, je ten istý motor spárovaný so 6-stupňovým manuálom. Spoločnosť mu robí slabšia verzia s výkonom 96 kW, ale len s náhonom 2WD. Ponuku dopĺňajú 3-valec 1,0 TCe (67 kW) a našťastie aj diesel 1,5 Blue DCi (85 kW). Ten dáva druhú možnosť pohonu 4×4. Špecifickú pozíciu má verzia 1,0 TCe 100 LPG, spaľujúca okrem benzínu propán-bután. Jej plynová nádrž má objem 48,8 litra, o 15 viac ako v minulosti.
Je len logické, že modernizovaný Duster mierne zdražel. Dovozcovi sa už nepodarilo udržať základnú cenu pod 10 000 eur. Základná verzia 1,0 TCe 90 Acces tak štartuje na 10 790 eurách. V základe má autonómne brzdy, stretávacie LED svetlá, šesť airbagov či elektricky ovládané okná. Viac komfortu ponúkne úroveň Essential, ktorá pridáva delené zadné operadlo či základné rádio s Bluetooth. Comfort obohatí ponuku o lakované kľučky, tempomat, elektricky nastaviteľné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu, infotainmentom Media Display s 8-palcovou obrazovkou, parkovacie senzory alebo asistent zjazdu zo svahu (pre 4×4).
Čítajte viac Geniálna prestavba: Dacia Dokker ako karavan!Na vrchole je úroveň Prestige, ktorá jazdí na 17-palcových hliníkových diskoch, stráži slepé uhly zrkadiel a ponúka tiež zadnú parkovaciu kameru či automatickú klimatizáciu. Sympatické je, že aj Prestige možno kombinovať aj s najslabším 3-valcom. Okrem toho sú k dispozícii pakety Komfort, Multiview, Media Nav alebo Media Nav Plus. Za metalízu si priplatíte 490 eur a za rezervné koleso 150. Najvýraznejšie zdraženie je zjavné pri verziách s pohonom 4×4. Kým totiž na začiatku kariéry štartovala štvorkolka s dnes už neexistujúcim motorom 1,6 SCe na 13 090 eurách, dnes ju dostanete za minimálne 18 090 eur, pretože sa viaže k motoru 1,5 BlueDCi a výbave Comfort.
Cenník Dacie Duster
Motor | Výbava | 4×2 | 4×4 |
---|---|---|---|
1,0 TCE 90 (67 kW) | Access | 10 790 | – |
1,0 TCe 90 (67 kW) | Essentila | 13 090 € | – |
1,0 TCe 100 LPG (74 kW) | Essential | 13 090 € | – |
1,0 TCE 90 (67 kW) | Comfort | 14 290 € | – |
1,0 TCe 100 LPG LPG (74 kW) | Comfort | 14 290 € | – |
1,3 TCe 130 (96 kW) | Comfort | 15 740 € | – |
1,5 Blue dCi 115 (84 kW) | Comfort | 16 290 € | 18 090 € |
1,0 TCE 90 (67 kW) | Prestige | 15 440 € | – |
1,0 TCe 100 LPG (74 kW) | Prestige | 15 440 € | – |
1,3 TCe 130 (96 kW) | Prestige | 16 940 € | – |
1,3 TCe 150 (110 kW) | Prestige | – | 19 540 € |
1,3 TCe 150 EDC (110 kW) | Prestige | 19 190 € | – |
1,5 Blue dCi 115 | Prestige | 17 540 € | 19 340 € |
Technické údaje
Motor | 1,0 TCe 90 | 1,0 TCe 100 LPG | 1,3 TCe 130 | 1,3 TCe 150 EDC | 1,5 Blue dCi 115 |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov 3/12 | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | |
Zdvihový objem (ccm) | 999 | 999 | 1 332 | 1 332 | 1 461 |
Max. výkon (kW/ot.) | 67/4 400 | 74/4 600 | 96/4 500 | 110/5 200 | 84/3 700 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 160/2 200 | 170/2 000 | 240/1 600 | 250/1 700 | 260/1 750 |
Prevodovka | 6M | 6M | 6M | 6EDC | 6M |
0 – 100 km/h (s) | 13,1 | 13,8 | 10,6 | 9,7 | 10,2 |
Max. rýchlosť (km/h) | 166 | 168 | 193 | 199 | 183 |
Spotreba na 100 km (l) | 6,1 | 6,4 (6,9 LPG) | 6,2 | 6,2 | 4,8 |