Toyota Land Cruiser GR Sport: Legenda terénu ukázala zázračné stabilizátory

Len nedávno ukázala Toyota celkom novú generáciu Land Cruiseru J300. Už vtedy spomenula, že má preň pripravenú evolúciu odpájateľných stabilizátorov E- KDSS. Asi nikoho ale nenapadlo, že nová technológia zamieri do celkom novej verzie GR Sport.

05.08.2021 12:00
debata (1)
Premiérový Land Cruiser GR Sport spoznáte vďaka... Foto: Toyota
Toyota Land Cruiser GR Sport - 2021 Premiérový Land Cruiser GR Sport spoznáte vďaka čiernym doplnkom, čiernej maske aj športovejšie „strihnutým“ nárazníkom. Tie dokonca zlepšujú nábehové uhly v teréne.

Land Cruiser a logo GR? To sa zdá trochu trúfalé. Lenže Toyota sa naozaj rozhodla rozšíriť rodinu modelov divízie Gazoo Racing, kde patrí GR Supra, fascinujúci GR Yaris so štvorkolkou či nová Corolla GR Sport, aj o off-road Land Cruiser GR Sport. O to odvážnejšie, že pod kapotou neplánuje žiadne zmeny. Športový Land Cruiser bude mať v ponuke identickú ponuku motorov ako bežné verzie – teda benzínový agregát 3,5 V5 twin-trubo (305 kW, 650 Nm) a diesel 3,3 V6 D-4D (227 kW, 770 Nm). A nevzdá sa ani legendárnych terénnych schopností. Dokonca bude mimo asfaltu ešte schopnejší. V čom sa teda skrývajú jeho športové gény? V konštrukciu podvozka!

Najväčšie tajomstvo skrýva športový Land... Foto: Toyota
Toyota Land Cruiser GR Sport - 2021 Najväčšie tajomstvo skrýva športový Land Crusiser na podvozku. Je to nová generácia systému odpájateľných stabilizátorov E-KDSS. V zákrutách znižujú náklony karosérie a v teréne zväčšujú rozsah vertikálneho pohybu kolies.
Toyota Land Cruiser 300 - 2021 Čítajte viac Toyota Land Cruiser 300: Legenda terénu prišla o osem valcov. Ušetrí však 10 %

Nový Land Cruiser GR Sport bude totiž ako jediný vybavený technológiou E-KDDS (Electronic Kinetic Dynamic Suspension System), čo je evolúcia predošlého KDSS, teda odpájateľných stabilizátorov. Vynovená verzia však umožňuje ešte väčšiu zmenu charakteru jazdy. Na asfalte sa stabilizátory zamknú, čo znamená, že v zákrutách výrazne zmenšujú nakláňanie karosérie. Naopak, v teréne sa nezávislé predné a zadné stabilizátory „odomknú“, aby umožnili väčšie prepruženie kolies, ale najmä väčšie kríženie náprav, ešte o 30 mm viac ako pri mechanickej verzii KDSS. Kolesá tak dokážu dokonale kopírovať nerovný povrch.

V kabíne zvyšuje emócie červené čalúnenie,... Foto: Toyota
Toyota Land Cruiser GR Sport - 2021 V kabíne zvyšuje emócie červené čalúnenie, športový volant či špecifická grafika infotainmentu.
Batéria - solid-state Čítajte viac Toyota: Revolučné batérie sú vraj za rohom

Navyše systém E-KDSS zvyšuje komfort. Opäť aj na asfalte, aj v teréne, keďže Land Cruiser GR Sport sa nakláňa o to menej, o čo viac sa dokáže prispôsobiť jeho podvozok podkladu. Od základných verzií sa bude novinka líšiť aj dizajnom. GR Sport totiž dostane odlišné nárazníky a čiernu lesklú masku vyzdobenú plástovou štruktúrou, chrómovou lamelou nadväzujúcou na špecifickú grafiku svetiel, ako aj plaketami GR. Celé to dotvoria matné disky kolies či čierne kľučky, spätné zrkadlá a čierne podbehy, teda komponenty, ktoré sú štandardne chrómové. V interiéri sa zas objavuje červená koža či športový volant a hliníkové pedále.

Takto pracujú aktívne stabilizátory E-KDSS
Lad Cruiser GR Sport sa už dostal na japonský trh. Nasledovať má Európa. Zaujímavé je, že v USA Land Cruiser J300 s logom Toyoty končí, zastúpi ho tu luxusnejšia verzia s označením Lexus LX. Tú ale debut ešte len čaká.
Toyota Land Cruiser GR Sport - 2021
Toyota Land Cruiser GR Sport - 2021
+15Toyota Land Cruiser GR Sport - 2021

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Land Cruiser
Články podľa značiek