Toyota predstavila „veľký“ Land Cruiser 200 v roku 2007. Ešte s obchodným názvom Land Cruiser V8, pretože pod kapotou pracoval buď benzínový, alebo naftový 8-valec. Neskôr 8-valcový naftový motor z ponuky vypadol. A teraz sa stáva minulosťou aj obrí benzínový motor 4,7 V8. Na svet totiž prichádza nová generácia Land Cruiseru 300, predstavená on-line v Dubaji, a tá je nová doslova od podlahy. Ostáva síce verná klasickému rámu, ktorý je základom odolnosti tohto off-roadu už desaťročia, ale vychádza z architektúry TNGA, ktorá umožňuje nasadenie nových bezpečnostných technológii, znižuje ťažisko aj celkovú hmotnosť.
Čítajte viac Toyota: Potvrdené, nové ‘Aygo‘ bude opäť z ČiechToyote sa napriek bohatšej výbave podarilo ušetriť na váhe nezanedbateľných 200 kg. Rozmery ostali pôvodné. Toyota tvrdí, že sú optimálne pre civilné aj terénne využitie. Land Cruiser 300 má tak na dĺžku 4 999 a rázvor náprav 2 850 mm. Tým sa zachovali aj nájazdové uhly 32 stupňov vpredu a 24 vzadu. Rovnako je to so svetlou výškou 230 mm. Dizajn síce rešpektuje tradíciu, no s predchodcom nemá nový Land Cruiser žiaden spoločný diel. Kubistické tvary vyjadrujú funkčnú krásu. Robustné a mohutné plochy rozbíja veľká porcia chrómu, ktorý nájdete na obrovskej prednej maske aj leme okien.
Tie zlepšujú výhľad zníženou spodnou líniou aj použitím spätných zrkadiel na nožičkách. Diódové reflektory majú modernú grafiku. K dispozícii bude tiež celkom nová verzia GR-Sport s čiernymi doplnkami. Na palube má vládnuť za každých okolností luxusná atmosféra a komfort, či sa už Land Cruiser pohybuje na asfalte, alebo v ťažkom teréne. Palubná doska kombinuje citlivo analógové a digitálne prístroje. To isté platí o ovládačoch. Infotainment s dvojicou obrazoviek si rozumie so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba head-up displej ani indukčné nabíjanie. O bezpečnosť sa stará plejáda asistentov balíka Toyota Safety Sense druhej generácie.
Takže autonómne brzdy odteraz reagujú na chodcov aj cyklistov. A to cez deň aj v noci. Land Cruiser tiež varuje vodiča pred križujúcimi vozidlami pri odbočovaní na križovatkách. Elektrická parkovacia brzda sa aktivuje aj pri cúvaní, ak by hrozil kontakt s iným autom, chodcom či cyklistom. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat. Pod kapotou síce už nenájdete spomínaný benzínový 8-valec, ale o výkon sa báť naozaj netreba. Je ho viac ako v minulosti. Nový dvakrát preplňovaný motor 3,0 V6 dáva ohromných 305 kW a 650 Nm krútiaceho momentu. A čo je dobrou správou pre Európu, Land Cruiser 300 nezanevrie ani na naftu. Dieselový agregát 3,3 V6 ponúkne 227 kW a až 770 Nm krútiaceho momentu.
Obe pohonné jednotky budú spojené výlučne s novou 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Aj vďaka nej si má nový Land Cruiser pýtať o 10 % menej paliva a produkovať o 10 % menej emisií. Pritom dokáže zrýchľovať z nuly na stovku za 6,7 sekundy. Kompromisy nerobila Toyota ani v teréne. Naopak, novinka sa tu bude cítiť ešte lepšie ako v minulosti. Land Cruiser 300 prichádza totiž s prepracovaným podvozkom, ktorý optimalizuje pohyb kolies tak, aby mali neustály kontakt s podkladom. Či už na asfalte, alebo na nespevnených povrchoch. Premiérový aktívny systém E-KDSS sa postará odpájaním stabilizátorov o väčší zdvih kolies v teréne a zároveň a zmenšenie náklonov karosérie v zákrutách.
Nový jazdný program Deep Snow systému Mullti-Terrain Response zlepší trakciu na snehu. Vhodný mód pre aktuálne jazdné podmienky vie však elektronika voliť nezávisle od vodiča. V teréne pomôže aj Multi-Terrain Monitor, teda systém zobrazenia povrchu pod vozidlom a v okolí vozidla vrátane zobrazenia natočenia a polohy kolies. Novinka Toyoty zamieri najprv na Stredný východ či do Ruska. O jej účinkovaní v Európe nie je zatiaľ nič známe. Napokon súčasný Land Cruiser 200 už zopár rokov chýba v európskych cenníkoch. Nový naftový motor by však mohol byť prísľubom návratu na starý kontinent, kde účinkuje už len menší 4-valcový Land Cruiser 150.
Veľký off-road síce Toyota v Európe má, ale predáva ho s logom Lexusu ako Lexus LX. Automobilka pripomína, že história Land Cruiseru má viac ako 70 rokov a že celkové kumulatívne predaje dosiahli v 150 krajinách za ten čas približne 10,4 milióna kusov, čo robí z Land Cruiseru skutočnú legendu prašných ciest.