Značky z krajiny vychádzajúceho slnka vždy zdobili športové modely. Kupé a roadstery už desaťročia vyrába Toyota, Honda, Mazda, donedávna aj Mitsubishi, no a, samozrejme, aj Nissan. Kým model GT-R symbolizuje brutálnu silu a výkladnú skriňu techniky, cieľom rodovej línie Nissanu Z bolo prinášať vodičovi a posádke číru radosť z jazdy.
Predchádzajúca generácia nesúca označenie 370Z vydržala na výrobných linkách dlhých 12 rokov, čo veru nie je málo. V poslednom období životného cyklu sa zastaranosť „Z-ka“ prejavila aj vďaka príchodu novej Toyoty Supra. Tá však vznikla v spolupráci s BMW. To Nissan sa do nového športového kupé pustil sám, čo si v dnešnej dobe zaslúži obdiv.

Vzhľad novinky nie je veľkým prekvapením, keďže mnoho prezradil už koncept Z Proto. V podstate ide len o evolúciu dizajnu predchodcu, keďže dlhá kapota v kombinácii so zaoblenou zadnou časťou je nadčasová. Svetlá vpredu aj vzadu dostali pochopiteľne diódovú techniku a sú inšpirované modelmi Fairlady 240ZG zo 70. rokov a 300ZX z konca 80. rokov. Kolesá majú priemer 19 palcov. Vpredu majú brzdenie na starosti štvorpiestikové a vzadu dvojpiestikové strmene.
V interiéri sa mieša klasika s modernou technikou. Nad 8-palcovým displejom infotainmentu sa nachádzajú tri analógové ukazovatele – tlak turbodúchadla, otáčky turbodúchadla a napätie autobatérie. Pred vodičom sa nachádza 12-palcový digitálny prístrojový štít a trojramenný volant. Sedadlá majú tvar inšpirovaný poznatkami z vývoja modelu GT-R.

To, čo však Nissan Z robí výnimočným, je pohonná jednotka. Pod kapotou pracuje dvakrát preplňovaný trojlitrový vidlicový šesťvalec s výkonom 298 kW (405 k) a krútiacim momentom 475 Nm. Tento motor pracuje aj pod kapotou prémiového modelu Infiniti Q50. Všetok výkon prechádza na zadnú nápravu cez štandardne dodávanú šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Na výber je aj deväťstupňová automatická prevodovka pôvodom z Mercedesu-Benz.

Jazdným vlastnostiam dodá presnosť zvýšená tuhosť karosérie, nové tlmiče a širšie predné pneumatiky. S rýchlymi štartmi z miesta pomôže systém Launch Control. Verzia Z Performance dostane aj mechanický samosvorný diferenciál, čo vylepší schopnosti auta pri dynamickom prejazde zákrut.
Začiatok predaja je naplánovaný na úvod roku 2022. Ako sa však dalo očakávať, novinka je primárne určená pre severoamerický trh. V Európe sú proti nielen prísne emisné limity, ale aj nízky záujem zo strany zákazníkov o modely tohto segmentu. Po kupé by mal na trh doraziť aj roadster.