Pokračovanie článku: Range Rover: Aristokrat terénu bude jazdiť aj na elektrinu. Diesel však nezradí

Pod kapotou sa udiala doslova revolúcia. A to v tom najlepšom zmysle slova, pretože Range Rover ponúka možnosť tankovať benzín, naftu aj elektrinu. V ponuke teda ostali 6-valcové diesle pre D250 (183 kW), D300 (21 kW) a D350 (257 kW), tentoraz ale vybavené úspornou 48 V mild-hybridnou technológiou. Benzínovou alternatívou sú mild-hybridné 6-valce pre P360 (265 kW) a P400 (294 kW). Nechýba ani vrcholový 8-valec P350 (390 kW) s dvojicou turbodúchadiel. Je zaujímavé, že tento agregát, nahrádzajúci pôvodný 8-valec Supercharger s kompresorom, pochádza z dielne BMW. To však nie je koniec, pretože na ekologickú strunu hrajú hneď dva plug-in hybridy, ktoré kombinujú benzínové 6-valce s elektromotorom s výkonom 105 kW a akumulátorom s nezvyčajne veľkou kapacitou 38,2 kWh (31,8 využiteľných).

Okrem dieselových a benzínových mild-hybridných... Foto: Land Rover
Land Rover Range Rover - 2022 Okrem dieselových a benzínových mild-hybridných 6-valcov a preplňovaného 8-valca 4,4 V8 od BMW ponúkne Range Rover aj dve plug-in hybridné verzie s čisto elektrickým dojazdom 80 až 100 km.

To znamená čisto elektrický dojazd až 100 km. Navyše je možné batérie dobíjať výkonom 50 kW, čo je vo svete plug-in hybridov opäť raritou. Tieto ekologické varianty budú zároveň jdnými z najvýkonnejších. Verzia P440e poskytne výkon 324 a P510e až 375 kW. Výkonnejší plug-in hybrid tak šprintuje na stovku za 5,3 sekundy. Land Rover tvrdí, že veľká kapacita a rýchle nabíjanie znamenajú, že majitelia plug-in hybridných verzií budú môcť absolvovať až 75 % jázd s vypnutým spaľovacím motorom. Využívanie navigačných dát eHorizon zabezpečuje optimálnu rekuperáciu, napríklad na základe profilu trasy. Ďalšou dobrou správou je, že umiestnenie batérií v podlahe neobmedzilo veľkosť batožinového priestoru ani terénne využitie vozidla.

Range Rover - sedan ilustrácia 2021 Čítajte viac Range Rover ako limuzína? Táto hriešna myšlienka nevyzerá zle

Napriek prenikavému luxusu nezabudol totiž Range Rover ani na svoje drsné korene. Osemstupňová automatika od ZF je preto štandardne vybavená redukčným prevodom. Permanentný pohon oboch náprav je zlepšený samosvorným zadným diferenciálom a systémom IDD (Intelligent Driveline Dynamics), ktorý kontroluje trakciu každého z kolies až stokrát za sekundu a opäť využíva dáta navigácie eHorizon. Systém Terrain Response 2 ponúka šesť jazdných režimov pre rôzne podmienky, či už na asfalte, alebo v teréne. Jednotlivé módy ovplyvňujú aj činnosť pneumatického pruženia, reakcie motora, reakciu riadenia, ale aj riadenie všetkých štyroch kolies (7,3 stupňa), ktoré má v Range Roveri premiéru a ktoré zmenšuje polomer zatáčania na neuveriteľných 11 metrov.

Nakláňanie karosérie zas redukuje 48V elektro-hydraulický systém Dynamic Response Pro, schopný vyvinúť moment až 1 400 Nm. Novinku bude Land Rover vyrábať vo svojom domovskom závode v Solihulle, ktorý v súvislosti s nábehom produkcie novej vlajkovej lode zmodernizoval. V roku 2024 doplní ponuku čisto elektrická verzia. Zákazníci budú tiež môcť rátať s ultraluxusnými verziami z dielne či skôr manufaktúry SVO (Special vehicle Operations).

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Land Rover #Range Rover #Land Rover Range Rover
Články podľa značiek