Genesis GV70: Kórejské prémiové SUV si brúsi zuby na Európu

Značka patriaca do koncernu Hyundai-Kia predstavuje ďalší model, ktorým sa bude snažiť presadiť v prémiovej konkurencii. Cieľom malého SUV je uspieť na náročnom európskom trhu.

27.12.2021 14:00
Genesis-GV70-2021-1280-02 Foto:
Genesis GV70 do Európy prichádza aj s 2,2-litrovým naftovým motorom.
debata

Genesis už nemožno pokladať za experiment. Kórejská značka nasleduje príklad Lexusu, či Infinity, ktoré sa odčlenili od Toyoty, respektíve Nissanu, aby prilákali zákazníkov zameraných na prémiové automobily. Ázijským automobilkám sa darí hlavne na americkom trhu, no Genesis sa nebojí ani toho európskeho. Výstrahou mu je určite osud spomínaného Infinity, ktoré sa po predajnom fiasku z Európy stiahlo.

Genesis GV70 2021
Genesis GV70 2021
+6Genesis GV70 2021

Pod sedanoch G70, G80, veľkom SUV GV80 a štýlovom kombi G70 Shooting Brake predstavuje Genesis ďalšiu novinku pre európsky trh, ktorou je menšie SUV GV70. A práve to je segment, ktorý je momentálne najviac v kurze. Zároveň to ale znamená, že konkurencia je silná a presadiť sa v nej nebude určite jednoduché.

Genesis GV70 2021
Genesis GV70 2021
+6Genesis GV70 2021

Genesis GV70 však do Európy prichádza so všetkými tromfami v podobe výbavy, asistenčných systémov a dokonca s naftovým motorom. Ide o 2,2-litrový štvorvalcový agregát Smartstream s výkonom 156 kW (210 k) a krútiacim momentom 440 Nm. Motor pracuje s tlakom 2 200 barov a spĺňa emisnú normu Euro 6d.

Pri pohľade zboku jasne badať snahu o dynamickú... Foto: Genesis
Genesis-GV70-2021-1280-26 Pri pohľade zboku jasne badať snahu o dynamickú siluetu vďaka zvažujúcej sa streche.

Ďalšou pohonnou jednotkou v ponuke bude 2,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 226 kW (304 k). V oboch prípadoch prenáša výkon na obe nápravy osemstupňová automatická prevodovka. Štvorkolka vie v pracovať niekoľkých jazdným režimoch vrátane troch do terénu. Okrem tradičných možností ako je Eco, Comfort Sport a Sport+, sú to režimy blato, piesok a sneh.

Genesis G70 Shooting Brake - 2021 Čítajte aj Genesis G70 Shooting Brake: Štýlové kombi pre Európu dostane aj diesel!

Z hľadiska bezpečnostných systémov a asistentov na palube nájdeme všetko, čo v súčasnosti kórejský koncern ponúka. Reč je o adaptívnom tempomate, o asistente pre jazdu po diaľnici vrátane schopnosti meniť jazdné pruhy, o predkolíznom asistente, o monitoringu slepých uhlov zrkadiel, či o inteligentnom obmedzovači rýchlosti.

Zvonku sa GV70 ponáša väčšie GV80. Vpredu upúta veľká päťuholníková maska chladiča a zdvojené predné svetlomety. Pri pohľade zboku jasne badať snahu o dynamickú siluetu vďaka zvažujúcej sa streche. Disky kolies môžu mať priemer 19 až 21 palcov. Vzadu sa opäť nachádza motív zdvojených svetiel a imitácia difúzora bez viditeľných koncoviek výfuku.

V interiéri sa posádka môže tešiť na prémiové... Foto: Genesis
Genesis-GV70-2021-1280-7d V interiéri sa posádka môže tešiť na prémiové materiály.

V interiéri sa posádka môže tešiť na prémiové materiály. Sedadlo vodiča možno za príplatok elektricky nastaviť až v 18 smeroch. Všetky sedadlá sú vyhrievané a predné aj ventilované. V ponuke je aj čalúnenie kožou Nappa. Výbava Sport Line dotvára atmosféru doplnkami z uhlíkových vláken.

Dominantou kabíny je 14,5-palcový displej infotainmentu. Vodič má pred sebou 8-palacový alebo za príplatok 12,3-palcový virtuálny prístrojový štít, ktorý zobrazuje informácie trojrozmerne. Ide o rovnaký systém, aký má aj model GV80.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #Genesis #Genesis GV70 #Hyundai - Kia
Články podľa značiek