Nissan predstavil Leaf v roku 2011 a hneď s ním získal titul Svetového auto roka 2011. Spolu s Teslou patril k priekopníkom elektromobility. V roku 2017 nasledovala druhá generácia, ktorá vyliečila mnoho detských chorôb tej prvej, a o dva roky neskôr prišla na svet verzia e+ s kapacitou batérií zvýšenou až na 62 kWh. Hoci Leaf vplyvom nastupujúcej konkurencie prišiel o svoje výsostné postavenie, patrí počtom viac ako 577 000 vyrobených kusov stále k najúspešnejším batériovým elektromobilom.
Nie je tajomstvom, že jeho nasledujúca generácia by sa mala prikloniť k triede crossoverov, no kým sa tak stane, predstavuje Nissan modernizovanú podobu. Zmeny sa dotkli najmä dizajnu a bezpečnostných technológií. Najväčšou vizuálnou zmenou sú nové 16– a 17-palcové disky s lesklým čiernym povrchom. Bohatšia je aj paleta farieb karosérie. Pribudli odtiene Universal Blue a Magnetic Blue, známe z nového Qashqaia a Ariye. Stále ostáva možnosť dvojfarebného lakovania s kontrastnou čiernou strechou.
Technika pohonu sa nemení. Leaf bude naďalej v ponuke s dvoma paketmi batérií. Základný Leaf disponuje výkonom 110 kW a kapacitou 40 kWh, čo mu umožňuje normovaný dojazd 270 km. Leaf e+ s výkonom 160 kW má 62 kWh batérie a dojazd predĺžený na 385 km. Zlepšené však boli asistenčné systémy balíka ProPilot. Leaf teraz dokáže automaticky zastaviť, sám sa rozbehnúť a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúcich vozidiel. Ostala mu aj funkcia e-Pedal, ktorá umožňuje regulovať rýchlosť len akceleračným pedálom.
Čítajte viac Nissan predstavil štyri EV koncepty. Od kabrioletu až po pikap! Praktické je diaľkové ovládanie rôznych funkcií, napríklad klimatizácie, cez aplikáciu Nissan Connect aj konektivita s domácim zariadením Amazon Alexa. Vynovený Leaf sa dostane k zákazníkom už v apríli. Je to ale len začiatok veľkej elektrickej ofenzívy Nissanu. Po novej Ariyi plánuje totiž uviesť do roku 2030 na trh 23 elektrifikovaných modelov, z čoho 15 bude čisto elektrických.