Suzuki patrilo k prvým značkám, ktoré v Európe masívne elektrifikovali celú svoju ponuku. Ignis, Swift, Vitara aj SX4 S-Cross dostali už pred dvoma rokmi mild-hybridné pohonné jednotky buď s 12 V, alebo so 48 V štartér-generátorom SHVS. Pribudlo tiež hybridné kombi Swace a plug-in hybridné SUV Across, modely, ktoré sú výsledkom spolupráce s Toyotou. A 48 V štartér-generátor nájdete aj v novom S-Crosse. Výnimku tvorí len miniatúrny off-road Jimny, ktorý je v Európe homologizovaný, práve z dôvodu emisií, v triede úžitkových áut. Elektrifikácia však pokračuje. Už začiatkom roka predstavilo Suzuki svoj full-hybridný pohon Strong Hybrid.
Čítajte viac Test jazdenky: Suzuki Vitara – v bazári sa predá skôr, ako poviete "hybrid"Kombinuje nový atmosférický 4-valec s objemom 1,5 DualJet (dva vstrekovače pre každý valec) so samočinnou prevodovkou AGS a s motorom-generátorom (MGU). Systémový výkon je 85 kW, pričom maximálny výkon spaľovacieho motora je 74 a elektromotora 24,6 kW. Aby Suzuki udržalo cenu sústavy čo najnižšie, použilo jednoduchšiu 6-stupňovú robotizovanú prevodovku. Jej nevýhodou sú síce dlhšie časy radenia, ale na to má Suzuki recept. Elektromotor totiž umiestnilo až za prevodovku, čo znamená, že vykrýva výpadky krútiaceho momentu. Výhodou takéhoto usporiadania má byť aj účinná rekuperácia.
O to zvedavejší sme boli na výsledok. A ten sa dostavil spolu s Vitarou 1,5 DualJet hybrid, kde má systém Strong Hybrid premiéru. Dobrou správou je, že ekologickú pohonnú sústavu si môžete dopriať aj vo verzii s pohonom oboch náprav. Ekológia však znamená aj isté ústupky. Tak napríklad objem batožinového priestoru klesol z pôvodných 375 na 289 litrov. Stojí za tým najmä li-ion batéria pod podlahou kufra. Budúci majitelia sa v porovnaní s verziou 1,4 BoosterJet (95 kW) budú musieť tiež zmieriť so skromnejšou dynamikou, veď výkon klesol o 10 kW a pohotovostná hmotnosť narástla o približne 80 kg.
Full-hybriná Vitara bude akcelerovať z 0 na 100 km/h 12,7 sekundy, o 3,2 dlhšie vo verzii 2WD, a 13,5 sekundy vo verzii 4WD, kde bude na 1,4 BoosterJet strácať 3,3 sekundy (10,2 s). Maximálna rýchlosť klesne zo 190 na 180 km/h. Bonusom má byť nižšia spotreba paliva. Veď elektromotor pomáha tomu spaľovaciemu a zároveň dokáže rekuperovať brzdnú energiu. No ak sa pozrieme do technických údajov a porovnáme konzumáciu verzií 1,4 BoosterJet s 1,5 DualJet Hybrid, zistíme, že rozdiel je minimálny. Tak napríklad 1,4 BoosterJet 2WD s automatom spotrebuje na 100 km 5,7 litra benzínu na 100 km, kým slabší 1,5 DualJet Hybrid 5,4, čo je rozdiel 0,4 litra v prospech hybridu.
Čítajte viac Suzuki Futuro-e: Elektrická "Vitara Coupé" ostáva plná tajomstievPri štvorkolkách Allgrip je rozdiel identický – 6,2 verzus 5,8 litra. Je možné, že v reálnej premávke bude nová hybridná verzia predsa len výrazne úspornejšia ako jej preplňovaná sestra. Bolo by to fajn, pretože za zelenú technológiu si vo Vitare priplatíte približne 3 000 eur. Známa verzia 1,4 BoosterJet ostáva bez zmien v ponuke.