
Duster je bestsellerom nielen v Európe, ale aj v Rusku či Južnej Amerike. Na týchto trhoch má však o čosi vznešenejší punc. Predáva sa tam totiž s logom Renaultu. A teraz prišiel čas na jeho modernizáciu. Presnejšie na modernizáciu verzie Oroch, ktorá je pikapom a ktorá sa do Európy nedováža. Je špecialitou brazílskeho trhu, kde idú lacné pikapy doslova na dračku. Príchod nového Orochu sa očakával už dávnejšie, no vo všeobecnosti sa predpokladalo, že bude vychádzať z druhej generácie Dusteru, teda tej, ktorá sa už viac tri roky predáva aj u nás. Nie je to ale tak. Vynovený Oroch bude naďalej spočívať na pôvodnej platforme B0, teda prvej generácie.


To však neznamená stagnáciu. Zmien je viac ako dosť. Vidieť to už na dizajne, kde sa Oroch snaží novým nárazníkom a novou grafikou svetiel priblížiť druhej generácii Dusteru. Nové sú aj zadné svetlá a interiér, ktorý sa od európskej verzie značne líši, najmä pozdĺžnym tvarom prieduchov ventilácie. V podstate si požičal celú palubnú dosku z ruského Dusteru či Renaultu Arkana s tým, že má dotykovú obrazovku infotainmentu presunutú podstatne vyššie. Oroch je tak akýmsi hybridom medzi prvou a druhou generáciou. A v podstate to platí aj o priestore pod kapotou. Už aj v Brazílii musel totiž Oroch zareagovať na sprísnené emisné limity.


Prišiel tak o atmosférický 4-valec 2,0 SCe. Nahradil ho modernejší preplňovaný agregát 1,3 TCe, ktorý poznáme aj v Európe. No je tu zásadný rozdiel. Kým európske verzie majú výkon 95 alebo 110 kW, tá brazílska disponuje 118 kilowattmi a krútiacim momentom až 270 Nm. A nielen to, agregát je prispôsobený na spaľovanie bioetanolu, ktorý je v Brazílii extrémne populárny. Vo verzii Flex-Fuel jeho výkon narastie dokonca až na 125 kW. Kombinuje sa s automatickou prevodovkou CVT X-Tronic a predným náhonom. V Brazílii zaplatia zákazníci za nový Oroch 105 800 reálov, čo je 20 958 eur.
