Renault Oroch: Najdrahší Duster prešiel modernizáciou. Takýto si však nekúpite

Dnes už legendárny Duster má za sebou veľkú modernizáciu. Ale pozor, nehovoríme o Dacii ani o Dusteri.

22.04.2022 16:00
debata
Vynovený Renault Oroch dostal nový nárazník,... Foto: Renault
Renault Oroch - 2022 Vynovený Renault Oroch dostal nový nárazník, masku aj novú grafiku reflektorov, čím sa priblížil druhej generácii Dusteru. Platforma je ale pôvodná.

Duster je bestsellerom nielen v Európe, ale aj v Rusku či Južnej Amerike. Na týchto trhoch má však o čosi vznešenejší punc. Predáva sa tam totiž s logom Renaultu. A teraz prišiel čas na jeho modernizáciu. Presnejšie na modernizáciu verzie Oroch, ktorá je pikapom a ktorá sa do Európy nedováža. Je špecialitou brazílskeho trhu, kde idú lacné pikapy doslova na dračku. Príchod nového Orochu sa očakával už dávnejšie, no vo všeobecnosti sa predpokladalo, že bude vychádzať z druhej generácie Dusteru, teda tej, ktorá sa už viac tri roky predáva aj u nás. Nie je to ale tak. Vynovený Oroch bude naďalej spočívať na pôvodnej platforme B0, teda prvej generácie.

Palubná doska sa môže pochváliť dotykovou voľne... Foto: Renault
Renault Oroch - 2022 Palubná doska sa môže pochváliť dotykovou voľne stojacou obrazovkou. Takú nemá ani druhá generácia Dusteru v Európe.
dacia, ferrari, zrážka Čítajte viac Dacia po zrážke na ceste, Ferrari v priekope. Súboj značiek vyhrala tá lacná

To však neznamená stagnáciu. Zmien je viac ako dosť. Vidieť to už na dizajne, kde sa Oroch snaží novým nárazníkom a novou grafikou svetiel priblížiť druhej generácii Dusteru. Nové sú aj zadné svetlá a interiér, ktorý sa od európskej verzie značne líši, najmä pozdĺžnym tvarom prieduchov ventilácie. V podstate si požičal celú palubnú dosku z ruského Dusteru či Renaultu Arkana s tým, že má dotykovú obrazovku infotainmentu presunutú podstatne vyššie. Oroch je tak akýmsi hybridom medzi prvou a druhou generáciou. A v podstate to platí aj o priestore pod kapotou. Už aj v Brazílii musel totiž Oroch zareagovať na sprísnené emisné limity.

Na dĺžku má Oroch až 4 710 mm a jeho rázvor... Foto: Renault
Renault Oroch - 2022 Na dĺžku má Oroch až 4 710 mm a jeho rázvor náprav je 2 829 mm. To všetko v prospech nakladacieho priestoru.
Dacia Spring (2022) Čítajte viac Test: Dacia Spring - dostupný elektromobil, na ktorý čakajú mnohí

Prišiel tak o atmosférický 4-valec 2,0 SCe. Nahradil ho modernejší preplňovaný agregát 1,3 TCe, ktorý poznáme aj v Európe. No je tu zásadný rozdiel. Kým európske verzie majú výkon 95 alebo 110 kW, tá brazílska disponuje 118 kilowattmi a krútiacim momentom až 270 Nm. A nielen to, agregát je prispôsobený na spaľovanie bioetanolu, ktorý je v Brazílii extrémne populárny. Vo verzii Flex-Fuel jeho výkon narastie dokonca až na 125 kW. Kombinuje sa s automatickou prevodovkou CVT X-Tronic a predným náhonom. V Brazílii zaplatia zákazníci za nový Oroch 105 800 reálov, čo je 20 958 eur.

Dacia Duster - Prior Design Čítajte viac Prior Design: Aj takto môže vyzerať lacný Duster. Brutalita prichádza z Nemecka Bohužiaľ, s Orochom ani Dusterom pikap rátať v Európe stále nemôžeme. Možno sa tak stane až s príchodom ďalšej generácie, ktorá by mala byť vybavená hybridným pohonom a lepšie ladiť s emisnými limitmi.
Renault Oroch - 2022
Renault Oroch - 2022
+9Renault Oroch - 2022

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Dacia #Dacia Duster #Renault Duster #Renault Oroch
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek