Odkedy presedlal modelový rad BMW 1 na priečne uložené motory, stal sa z neho tak trochu mainstreamový produkt. Našťastie, Mníchov zachoval klasický „lejaut“ aspoň v BMW 2 Coupé. Ale ani s jednotkou, ktorá dnes môže ťažko súťažiť s pôvodnou 6-valcovou verziou M140i, to nezabalil. V podobe M135i xDrive stvoril zdatného súpera pre ikonický Golf R či skôr Audi RS3. Po dvoch rokoch sa snaží svoj najrýchlejší hothatch osviežiť jemnou aktualizáciou. Priniesť má ešte brilantnejšie správanie na ceste a emotívnejší zážitok z jazdy.
„Nadupaný“ 4-valec 2,0 TwinPower Turbo posiela svojich 225 kW, čo je výkon porovnateľný s niekdajším M140i, a tiež 450 Nm krútiaceho momentu, cez 8-stupňový Tiptronic Sport ku všetkým štyrom kolesám. Prenos na asfalt by mal byť ešte suverénnejší vďaka štandardne dodávanému samosvornému mechanickému diferenciálu na prednej náprave. S preklzom kolies pomáha technológia prevzatá z elektrických BMW. Riadiaca jednotka je totiž integrovaná priamo do „mozgu“ motora. Skrátenie trás signálov potom znamená desaťkrát rýchlejšie reakcie.
Stabilizačný systém bol navyše doplnený o funkciu Performance Control, ktorá optimalizuje správanie M135i xDrive jemnými zásahmi bŕzd. V sériovej výbave nájdete športové riadenie aj brzdový systém M Sport. V sérii je mníchovský hothatch vybavený 18-palcovými diskami, ale za príplatok dostanete väčšie devätnástky. Viac emócií prinesie za volant upravená výfuková sústava so zníženým protitlakom. Jej akustický prejav zosilňuje v kabíne audiosústava. Pri naštartovaní generuje „zvukovú kompozíciu“ vytvorenú špeciálne pre M135i.