Výroba jedinečných derivátov patrí medzi najdrahšie služby luxusných a športových značiek, ktoré majú právo využiť najvážnejší klienti. Ferrari už zavŕšilo niekoľko obdobných projektov. Je pritom známe, že celý proces od návrhov až po finálnu montáž môže trvať niekoľko rokov.
Najnovším počinom automobilky z Maranella je Ferrari SP48 Unica postavené na základoch modelu F8 Tributo. Najväčšími zmenami prešiel pochopiteľne exteriér, ktorý je inšpirovaný hneď niekoľkými modelmi. Okrem 458 a 488 možno badať aj rysy zo súčasných modelov 296 GTB a Roma. Dokazuje to hlavne predná maska vyrobená prostredníctvom 3D tlače. Jedinečnú mriežku v spodnej časti nárazníka dopĺňajú úzke predné svetlomety a otvory v prednej kapote.

Pri pohľade zboku zaujme špecifický dizajn diskov kolies a originálny tvar bočných okien. Výrazné zmeny nastali aj vzadu. SP48 Uncia totiž nemá zadné okno a tradičné kruhové svetlá nahradili štyri úzke LED segmenty. Dynamický vzhľad podporuje integrovaný zadný spojler. Celkový dojem navyše umocňuje aj zaujímavé kombinovanie červenej a čiernej farby laku karosérie. Čierne sú dokonca aj A-stĺpiky, čo vytvára spolu s predným a bočnými oknami jednoliaty celok a pripomína priezor pretekárskej helmy.

Snímky interiéru Ferrari neposkytlo, ale v tlačovej správe uvádza, že kabína zostala verná dizajnu modelu F8 Tributo. Samozrejme, pribudli plakety s nápisom „SP48 Unica“ a palubná doska čalúnená Alcantarou je vyzdobená vzormi zo strechy a predného nárazníka, pričom ich vyryli laserom.

Technické úpravy pohonu Ferrari nespomína. Môžeme teda usudzovať, že pod kapotou ostal dvakrát preplňovaný vidlicový 3,9-litrový osemvalec z F8 Tributo. Ten poskytuje výkon 537 kW (720 k) a krútiaci moment 770 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 7,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 340 km/h.
O cene možno len špekulovať. F8 Tributo malo základnú cenu takmer 265 000 eur. Solitér SP48 Unica však bude nepochybne niekoľkonásobne drahší.