Ferrari SP48 Unica: Solitér na základoch F8 Tributo nemá zadné okno

Talianska automobilka síce vyrába sériovo len niekoľko modelov, ale zákazníkom dokáže skonštruovať jedinečné auto podľa ich predstáv. Ich najnovším výtvorom je derivát z modelu F8 Tributo.

09.05.2022 10:00
Ferrari SP48 Unica Foto:
Najnovším počinom automobilky z Maranella je Ferrari SP48 Unica postavené na základoch modelu F8 Tributo.
debata

Výroba jedinečných derivátov patrí medzi najdrahšie služby luxusných a športových značiek, ktoré majú právo využiť najvážnejší klienti. Ferrari už zavŕšilo niekoľko obdobných projektov. Je pritom známe, že celý proces od návrhov až po finálnu montáž môže trvať niekoľko rokov.

Ferrari SP48 Unica
Ferrari SP48 Unica
+6Ferrari SP48 Unica

Najnovším počinom automobilky z Maranella je Ferrari SP48 Unica postavené na základoch modelu F8 Tributo. Najväčšími zmenami prešiel pochopiteľne exteriér, ktorý je inšpirovaný hneď niekoľkými modelmi. Okrem 458 a 488 možno badať aj rysy zo súčasných modelov 296 GTB a Roma. Dokazuje to hlavne predná maska vyrobená prostredníctvom 3D tlače. Jedinečnú mriežku v spodnej časti nárazníka dopĺňajú úzke predné svetlomety a otvory v prednej kapote.

Celkový dojem umocňuje aj zaujímavé... Foto: Ferrari
Ferrari SP48 Unica 3 Celkový dojem umocňuje aj zaujímavé kombinovanie červenej a čiernej farby laku karosérie.

Pri pohľade zboku zaujme špecifický dizajn diskov kolies a originálny tvar bočných okien. Výrazné zmeny nastali aj vzadu. SP48 Uncia totiž nemá zadné okno a tradičné kruhové svetlá nahradili štyri úzke LED segmenty. Dynamický vzhľad podporuje integrovaný zadný spojler. Celkový dojem navyše umocňuje aj zaujímavé kombinovanie červenej a čiernej farby laku karosérie. Čierne sú dokonca aj A-stĺpiky, čo vytvára spolu s predným a bočnými oknami jednoliaty celok a pripomína priezor pretekárskej helmy.

Ferrari BR20 - 2021 Čítajte aj Ferrari BR20: Zákazkový 12-valec spomína na 50. roky. Ale bez nostalgie

Snímky interiéru Ferrari neposkytlo, ale v tlačovej správe uvádza, že kabína zostala verná dizajnu modelu F8 Tributo. Samozrejme, pribudli plakety s nápisom „SP48 Unica“ a palubná doska čalúnená Alcantarou je vyzdobená vzormi zo strechy a predného nárazníka, pričom ich vyryli laserom.

Dynamický vzhľad podporuje integrovaný zadný... Foto: Ferrari
Ferrari SP48 Unica 5 Dynamický vzhľad podporuje integrovaný zadný spojler.

Technické úpravy pohonu Ferrari nespomína. Môžeme teda usudzovať, že pod kapotou ostal dvakrát preplňovaný vidlicový 3,9-litrový osemvalec z F8 Tributo. Ten poskytuje výkon 537 kW (720 k) a krútiaci moment 770 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h za 7,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 340 km/h.

O cene možno len špekulovať. F8 Tributo malo základnú cenu takmer 265 000 eur. Solitér SP48 Unica však bude nepochybne niekoľkonásobne drahší.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #Ferrari F8 Tributo #solitér #Ferrari SF48 Unica
Články podľa značiek