Ferrari patrí medzi výrobcov luxusných športových áut, ktorí si okrem perfektného dizajnu a dokonalých jazdných vlastností svojich modelov zakladajú aj na prestíži vyplývajúcej z obmedzeného počtu vyrobených exemplárov. Kým z niektorých modelov vznikli tisíce kusov, z iných len stovky. Okrem toho má automobilka aj program pre výrobu solitérov, na ktorých vývoji sa podieľa aj sám zákazník.
Medzi tie exkluzívnejšie aktivity patrí aj výroba pretekárskych špeciálov odvodených od sériových modelov. Nejde však o autá určené pre pretekárske tímy, ale sú určené pre vybraných zákazníkov, ktorí tak môžu vlastniť vskutku výnimočné vozidlo. Najnovším derivátom v portfóliu je model Ferrari 296 GT3 vychádzajúci zo sériového Ferrari 296 GTB.

U jeho útrobách pracuje trojlitrový vidlicový šesťvalec podporovaný dvomi turbodúchadlami. Uhol rozovretia valcov je 120 stupňov a oproti sériovej verzii je agregát umiestnený o niečo viac vpredu a nižšie, čo znižuje ťažisko a zvyšuje tuhosť karosérie. Výkon motora je 447 kW (600 k) pri 7 250 ot./min a krútiaci moment 712 Nm pri 5 500 ot./min. Na rozdiel od sériového 296 GTB nepočíta pohon 296 GT3 so žiadnou elektrifikáciou. Sila motora prechádza na kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky s ručne ovládanou spojkou.

Čo je však podstatné, pri vývoji spolupracovali konštruktéri s oddelením pre vývoj pretekárskych monopostov F1. Zároveň sa do novinky preniesli aj riešenia z predchodcu obdobného derivátu, ktorým bolo Ferrari 488 GT3. Hlavnou prednosťou je pripevnenie prednej a zadnej časti kapoty a pomocných rámov k celohliníkovej konštrukcii. Tie môžu byť odmontované a vymenené behom chvíľky. Navyše špeciálne upravená aerodynamika bola testovaná na simulátoroch, čo vývojárom ušetrilo veľa času a automobilke mnoho prostriedkov.

V prípade podobných modelov Ferrari cenu nezverejňuje, no predstavitelia značky prezradili, že 296 GT3 nebude výrazne drahšie ako 488 GT3. Ani cenu predchodcu oficiálne nikdy nezverejnili, no podľa odhadov to mohlo byť od 500 do 600 tisíc eur.