Koenigsegg CC850: Oslava výročia v znamení superšportu s nevšedným ‘manuálom’

Švédska značka vyrába luxusné športové automobily už dve desaťročia. Zároveň sa jej zakladateľ dožíva životného jubilea a to je dôvod na oslavu v podobe špeciálneho modelu.

30.08.2022 10:00
Koenigsegg CC850 Foto:
Koenigsegg CC850 odkazuje na začiatky automobilky, no zároveň sa môže pochváliť najmodernejšou a veľmi špecifickou technikou pod kapotou.
debata (1)

Švéd Christian von Koenigsegg pred dvadsiatimi rokmi rozbehol výrobu superšportového auta CC8. Za dve dekády už pribudlo niekoľko ďalších modelov športových a zároveň luxusných áut, ktoré sa pravidelne snažia udržovať na špičke medzi najrýchlejšími autami planéty. Zároveň sa tento rok sám zakladateľ značky dožíva 50 rokov, a tak je logické, že si treba jubilejný rok pripomenúť niečím výnimočným.

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850
+6Koenigsegg CC850

A tým je Koenigsegg CC850, ktorý odkazuje na začiatky automobilky, no zároveň sa môže pochváliť najmodernejšou a veľmi špecifickou technikou pod kapotou. Reč je o prevodovke, ktorá je automatická a pritom vie fungovať aj v manuálnom režime. To by nebolo až také nezvyčajné, lenže toto auto má na stredovom tuneli radiacu páku s kulisou pre manuálne radenie šiestich prevodových stupňov.

Dizajnovo CC850 odkazuje na pôvodný model CC8... Foto: Koenigsegg
Koenigsegg CC850 2 Dizajnovo CC850 odkazuje na pôvodný model CC8 masívnym pontónom, veľkými kolesami a kabínou imitujúcou pretekársku prilbu s priezorom.

Trik je v jazdných režimoch a v špeciálnej konštrukcii samotnej prevodovky nazvanej „Light Speed Transmission“, ktoré debutovala v modeli Jesko. V manuálnom režime vodič radí spomínaných šesť prevodových stupňov pomocou spojkového pedálu. Umožňuje to elektronicky riadená prevodovka, ktorá má v skutočnosti (v automatickom režime) až deväť stupňov.

V manuálnom režime vodič radí šesť prevodových... Foto: Koenigsegg
Koenigsegg CC850 8 V manuálnom režime vodič radí šesť prevodových stupňov pomocou spojkového pedálu.

Dizajnovo CC850 odkazuje na pôvodný model CC8 masívnym pontónom, veľkými kolesami a kabínou imitujúcou pretekársku prilbu s priezorom. Skutočne ohromujúce sú však výkonové parametre. Päťlitrový vidlicový osemvalec taktiež prebratý z modelu Jesko dosahuje výkon 884 kW (1 185 k), ak jazdí na tradičný typ benzínu, no ak má v nádrži benzín E85 s vysokým podielom etanolu, výkon vzrastie na neuveriteľných 1 033 kW (1 385 k). Hoci ide o mierne nižší výkon ako v prípade Jeska (955 kW (1 280 k) na benzín a 1,193 kW (1 600 k) na benzín E85), CC850 sa môže chváliť titulom najrýchlejšieho sériového auta s manuálnou prevodovkou.

Koenigsegg Jesko Absolut - 2021 Čítajte aj Koenigsegg Jesko Absolut: 1600 koní v elegantnom balení. A s krídlami z F-16!

Sériová výroba v prípade Koenigseggu znamená niekoľko desiatok kusov z daného modelu. V prípade CC850 sa plánovalo 50 kusov ako pripomienka životného jubilea Christiana von Koenigsegga. Pre enormný záujem sa automobilka rozhodla sériu zvýšiť o ďalších 20 kusov odkazujúcich sa dvadsať rokov existencie automobilky. Cena Koenigseggu CC850 zatiaľ zverejnená nebola.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Koenigsegg #manuálna prevodovka #Koenigsegg Jesko #Koenigsegg CC850
Články podľa značiek