Kým v Európe ešte do kauzy Dieselgate, teda pred rokom 2015, hrali úsporné naftové motory takpovediac „prvé husle“, za Atlantikom bol diesel vždy okrajovou záležitosťou. Existovala ale jedna výnimka – trieda pikapov. Najmä tých, s prívlastkom full-size truck alebo heavy-duty truck. Pod kapotami týchto drsných pracantov s luxusne vybavenými kabínami, ktoré sú zas okrajovou záležitosťou v Európe, mal naftový motor vždy svoje pevné miesto.
Čítajte viac Ford Mustang: Siedma generácia je tu. Zatiaľ ale s množstvom tajomstievA nebolo zanedbateľné, pretože pikapy sú v USA dodnes najpredávanejšími autami. Modely ako Ford F-Series, RAM 1500/3 500 či Chevrolet Silverado kraľujú tamojšej TOP 10. Predá sa z nich ročne viac kusov ako z „osobákov“ – Toyota Camry , Hondy Civic či Toyoty Corolla. A dokonca viac ako z bežných SUV. A tak za Atlantikom doteraz prebieha tvrdý boj amerických koncernov o najlepší pikap s najlepším motorom a najväčšou ťažnou kapacitou.
Čítajte viac Ďalšia obeť elektromobility: Ford končí s výrobou populárnej FiestyTradičným konkurenčným argumentom je pritom výkon. A ako inak – najmä výkon dieselových pohonných jednotiek. Potrvá ešte roky, kým nad totuto naftovou klasikou prevezmú nadvládu elektrické pikapay ako Ford F-150 Lighting, Rivian R1T alebo GMC Hummer EV. Vie to aj Ford, ktorý sa práve pochválil novinkou – pikapom F-250 Super Duty. Teda, predstavil ho už vlani, ale až teraz zverejnil parametre jeho motorov. A sú fascinujúce.
Asi neprekvapí, že tým najzaujímavejším je práve diesel 6,7 V8 Power Stroke. Ako naznačuje názov, má zdvihový objem 6,7 litra. V Európe čosi nepredstaviteľné. Naftové 8-valce tu vymreli pred rokmi, keď do dôchodku odišiel 8-valcový Range Rover, Toyota Land Cruiser V8, či naftové SUV od Mercedesu-Benz a Audi. No ani tie nemali na parametre americkej novinky, hoci také Audi použilo vo svojom agregáte 4,0 TDI až tri turbá, vrátane elektrického, čím z neho vyžmýkalo 320 kW a 900 Nm.
Americká novinka pod kapotou Fordu F-250 Super Duty má ale už v základe 354 kW a 1 422 Nm. To ale nie je koniec, pretože Ford ponúka aj výkonnejšiu verziu s väčším turbodúchadlom s výkonom 373 kW a krútiacim momentom 1 625 Nm. To sme už kdesi vo svete ťahačov. Spojený je s 10-stupňovu automatickou prevodovkou a stálym pohonom oboch náprav. Takže neprekvapí, že tento monument na kolesách si poradí s prívesom s hmotnosťou 9,6 tony.