Mazda predstavila súčasnú generáciu dvojky v roku 2014. Za normálnych okolností by tak bol najvyšší čas na príchod nástupcu. To sa ale napriek špekuláciám nestane. Mazda investuje v súčasnosti mohutne do nových SUV ako CX-60 či CX-90. Klasická Mazda 2 nie je v centre pozornosti. Vystačiť si preto musí s druhým faceliftom. Ten prvý prišiel v roku 2019 a o dva roky neskôr nasledovala hybridná verzia odvodená od Toyoty Yaris. To aby Mazda, odporca elektrifikácie, dokázala splniť v Európe emisné limity. Druhý facelift nie je nijako zvlášť zásadný. Napokon, nadčasový dizajn dvojke svedčí aj po deviatich rokoch kariéry. Práve na vzhľade sa toho ale zmenilo najviac.
Atraktivitu má zvýšiť väčšia škála lakov karosérie a ich kombinácie. Zákazníci si môžu teraz vybrať z čiernej masky, alebo masky lakovanej vo farbe karosérie. Na výber je tiež deväť farebných odtieňov vrátane nových Aero Grey Metallic a Airstream Blue Metalic. Verzie Pure SP dostali kontrastnú čiernu strechu. K dispozícii budú aj viaceré ozdobné nálepky. Mazda tvrdí, že personalizácia dáva na výber až 198 farebných kombinácií. Nový je tiež nárazník s väčším sacím otvorom. Verzie Evolve a GT sa budú môcť pýšiť leštenými koncovkami výfukov a špecifickými diskami kolies. Príslušnosť k značke zvýrazní väčšie logo. Retušiam neunikol ani zadný nárazník.
Veselšia má byť Mazda 2 aj v kabíne. Palubnú dosku oživia dekorácie vo farbách Pure White, Mirror Black a Mint. Verzie Evolve a GT dostanú čierny interiér s kontrastným červeným prešívaním sedadiel, volantu či radiacej páky. O zmenách v infotainmente a pod kapotou Mazda neinformovala. Z toho možno usúdiť, že ostane verná atmosférickému 4-valcu 1,5 Skyactiv-G s výkonom 55 alebo 66 kW. Silnejšiu verziu možno kombinovať so 6-stupňovou automatickou prevodovkou, prípadne 24 V mild-hybridným okruhom. Zatiaľ predstavila Mazda vynovenú dvojku len na domácom trhu a v Austrálii. Nepochybne však dorazí aj do Európy.