BMW X5 a X6 patria k najpredávanejším prémiovým SUV, i keď BMW hovorí v prvom prípade skôr o SAV (Sports Activity Vehicle) a v tom druhom o SAC (Sports Activity Coupé). Oba modely dostali nové, o 35 mm užšie predné svetlá so šípovou grafikou denných diód, a agresívnejšie nárazníky s vertikálnymi vzduchovými clonami. Zvlášť evidentné je to pri kupé X6. Našťastie sa oba modely vyvarovali delených reflektorov, ktoré už poznáme z vrcholových modelov i7 a X7. Kým X5 má klasické ľadvinky, x-šestka ostala verná 8-uholníkovému dizajnu. Obe verzie si možno dopriať za príplatok s kaskádovým podsvietením masky Iconic Glow a matným pozadím svetiel M Shadowlibe.
Viac štýlu
Kým klasické X5 sa dodáva s dekoráciami so saténového hliníka, X6 sa môže pochváliť už v základe športovým paketom M Sport, čo znamená prítomnosť veľkých otvorov v nárazníku, čiernych lesklých dekorácií, napríklad v oblasti prahov či lichobežníkových koncoviek výfukov. Paket M Sport si možno dopriať aj pri BMW X5, ale len za príplatok. Ešte viac emócií prináša paket M Sport Plus pre najvýkonnejšie verzie X5 M60i xDrive a X6 M60i xDrive s dvojitými pruhmi v ľadvinkách, logom M, čiernymi zrkadlami, čiernym zadným spojlerom a dvoma pármi kruhových koncoviek výfukov. A keď sme už v zadnej časti, spomeňme, že kým X5 má zadné svetlá s grafikou šípok, X6 dáva prednosť akejsi vlnovke. X5 jazdí štandardne na 19– palcových a X6 na 20-palcových diskoch. K dispozícii sú ale aj obrie 22-palcové kolesá.
Facelift uzatvára vynovená paleta farieb karosérie. Novými prírastkami pre všetky modely sú modrá metalíza Blue Ridge Mountain, sivá metalíza Brooklyn Grey, sivá metalíza Skyscraper Grey, matná sivá metalíza Frozen Pure Grey a približne 40 špeciálnych lakov z ponuky BMW Individual. Pre vrcholové verzie X5 M60i xDrive a X6 M60i xDrive „namiešalo“ BMW modrý lak M Marina Bay Blue a zelený M Isle of Man Green. V kabíne je najväčšou novinkou voľne stojaci zakrivený displej nového infotainmentu na báze operačného systému BMW Operating System 8. Pod spoločným krycím sklom sa ukrýva 12,3-palcová obrazovka virtuálneho kokpitu a 14,9-palcová dotyková obrazovka. To znamená aj výraznú redukciu fyzických ovládačov v prospech digitálneho prístupu.
Pocit kvality zvyšuje štandardné kožené čalúnenie palubnej dosky, dekorácie z pravého dreva a efektné ambientné osvetlenie. Nová je aj stredová konzola s dotykovými plochami a páka voliča prevodovky. Za príplatok možno zameniť športové sedadlá s poťahom Sensafin za komfortné sedadlá. Na želanie je k dispozícii aj rozšírené kožené čalúnenie BMW Individual Merino, celokožené čalúnenie BMW Individual Merino, aktívne odvetrávanie sedadiel, či masážna funkcia. V nekonečnom zozname príplatkov nájdete aj vyhrievané a chladené držiaky nápojov, osvetlenú panoramatickú strechu Sky Longue, špičkové audio Bowers & Wilkins Diamond Surround či sklenené dekorácie.
Viac výkonu a lepší plug-in hybrid
Pod kapotou sa objavujú vynovené motory – od benzínových 8-valcov 4,4 TwinPower Turbo (390 kW), cez benzínový radový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo (230, 280 kW) až po radový naftový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo (210 kW). Všetky motory sú odteraz vybavené 48 V mild-hybridným systémom so štartér-generátorom (9 kW, 200 Nm) a spojené s vylepšenou 8-stupňovou prevodovkou Steptronic ako aj stálym pohonom oboch náprav xDrive. Dieselový motor sa môže pochváliť novými oceľovými piestami, novým vstrekovaním common-rail a optimalizovanou separáciou oleja. No najviac zmien sa týka plug-in hybridnej verzie X5 xDrive50e, ktorá kombinuje benzínový 6-valec 3,0 TwinPower Turbo (230 kW) s elektromotorom (145 kW). Systémový výkon plug-in hybridu dosahuje 360 kW a krútiaci moment 700 Nm. To je zlepšenie o 70 kW a 100 Nm.
Výsledkom je úžasná dynamika, reprezentovaná zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, čo je len o 0,5 sekundy horší výsledok v porovnaní so špičkovými 8-valcovými verziami X5 M60i xDrive a X6 M60i xDrive. Zásadná je aj o 25 % väčšia kapacita li-ion batérie, ktorá má teraz až 25,7 kWh. Takže v čisto elektrickom režime by X5 xDrive50e malo zvládnuť 90 až 110 km. Nabíjanie konečne zrýchli 7,4 kW palubná nabíjačka. Štandardný podvozok dostal nové stabilizátory. Adaptívny M podvozok je teraz súčasťou vrcholových verzií X5 a všetkých verzií X6. Za príplatok si môžete dopriať vzduchové odpruženie aj balík xOffroad pre jazdu v teréne. Vrcholové verzie ťažia navyše z aktívneho riadenia Integral Active Steering. Paket M Profesional obohatí X5 a X6 o športový zadný diferenciál a aktívne potláčanie náklonov karosérie.
Čítajte viac BMW si patentovalo ešte väčšie ľadvinky. Budú digitálnePaletu asistenčných systémov obohatilo varovanie pred zrážkou s chodcami a cyklistami pri odbočovaní, rozpoznávanie semaforov, asistent pri preraďovaní z prúdu do prúdu či asistent pre núdzové zastavenie. Parkovací asistent vylepšil systém pre jazdu s prívesom Trailer Assist. Príplatkový parkovací asistent Profesional zvládne odteraz plne automatické parkovanie , ako aj kompletné manévre na vzdialenosť až do 200 metrov. Vozidlo možno ovládať zvonku pomocou aplikácie My BMW inštalovanej v smartfóne. Novinkou sú tiež digitálne služby, ako head-up displej s rozšírenou realitou, streamovanie videí z YouTube alebo dokonca obsahu z najvyššej nemeckej futbalovej ligy. Oba modely bude BMW naďalej vyrábať v americkom Spartanburgu. Uvedenie na trh je naplánované na apríl.