Po predstavení vstupného modelu s logom vzpínajúceho sa žrebca s názvom Roma prišiel rad aj na jeho otvorenú verziu s prívlastkom Spider. Tá zaujme hlavne plátennou strechou, ktorú možno ovládať do rýchlosti 60 km/h a zloží sa za 13,5 sekundy. Okrem toho plátno strechy môže byť prešívané kontrastnou niťou. Novinkou je veterný deflektor integrovaný do operadiel zadných sedadiel.
Vďaka kompaktnej konštrukcii sa strecha zloží na tri časti za sedadlá. Batožinový priestor je od nej kompletne oddelený a má objem 255 litrov. V zadnej časti auta zaujme aj spojler z uhlíkových vláken a výrazný difúzor. Ďalšou aerodynamickou úpravou je päťmilimetrový výčnelok na ráme čelného okna, ktorý zlepšuje prúdenie vzduchu nad kabínou.
Interiér je prakticky totožný s verziou s pevnou strechou. Dominuje mu volant, cez ktorý sa ovláda väčšina funkcií v aute v súlade s filozofiou, aby vodič nemusel pri jazde skladať ruky z volantu. Predné sedadlá sa nastavujú elektricky v osemnástich smeroch a sú vyhrievané. K dispozícii je aj funkcia vyhrievania krku. Infotainment sa ovláda cez 8,4-palcovú dotykovú obrazovku a za príplatok je možné interiér obohatiť o druhý displej pred spolujazdcom s uhlopriečkou 8,8 palca.
Pod kapotou pracuje 3,9-litrový dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s výkonom 456 kW (620 k) a krútiacim momentom 760 Nm. V rámci vylepšení dostal nové olejové čerpadlo a spolupracuje výlučne s osemstupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Kabriolet je oproti kupé ťažší o 84 kilogramov a váži 1 586 kg. Podľa Ferrari však dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za rovnakých 3,4 sekundy. V šprinte z 0 na 200 km/h je už pomalší o 0,4 sekundy, lebo mu to trvá 9,7 s. Maximálna rýchlosť presahuje 320 km/h.
Čítajte aj Ferrari Roma: ‘Sladké Dino‘ prezradilo svoje tajomstvá