Súčasná generácia Porsche Cayenne je na trhu od roku 2017. Takže pripravovaná modernizácia naozaj neprekvapí. Nemecký výrobca zo Zuffenhausenu upozorňoval na blížiacu sa premiéru už v marci snímkami interiéru, teda ak nepočítame nedávne obrázky zamaskovaných predprodukčných prototypov v snehu a blate. A teraz pridáva ďalší detail prednej časti, na ktorej vidíme bez akejkoľvek kamufláže prednú časť aj s novým dizajnom svetiel HD-Matrix LED. Podľa Porsche budú svetlá až dvakrát výkonnejši ako tie súčasné.
Čítajte viac Prelomové rozhodnutie: Elektrické Porsche Cayenne budú vyrábať v BratislavePod svetlami je jasne viditeľná mriežka pre vstup chladiaceho vzduchu. Očakávať máme aj nové zadné svetlá, ktoré budú prechádzať celou šírkou vozidla. O technike, bohužiaľ, nič nevieme. V každom prípade nepôjde o celkom novú generáciu, ale rozsiahlu revíziu tej predošlej. V čase prechodu k elektrickému pohonu, ktorá čaká čoskoro menší Macan, už asi nemalo zmysel investovať do zmeny platformy. Bude stačiť, ak v prechodnom období zvládne Cayenne emisnú normu Euro 7.
Zato v kabíne bude pôsobiť ako úplne nové auto. Dôvod? Rozsiahla digitalizácia. Pred vodičom sa objaví veľký zakrivený displej s uhlopriečkou 12,6 palca, ktorý skoncuje s akýmikoľvek analógovými ukazovateľmi. Teda aj centrálnym otáčkomerom. Obrazovka umožní sedem rôznych zobrazení – od minimalistického až po rýdzo športové. Centrálny infotainment počíta opäť s 12,3-palcovým dotykovým displejom, ale umiestneným vyššie, aby bol v lepšom dosahu a bolo naň lepšie vidieť.
Čítajte viac Porsche 911 Carrera T: ‘Touring’ prichádza s manuálom a diétouOkrem toho si budú môcť zákazníci dopriať aj tretí 10,9-palcový displej pred spolujazdcom. Pri prehrávaní videí zabráni špeciálny filter tomu, aby obsah mohol sledovať vodič. Minulosťou sa stane aj štartovanie kľúčom naľavo od volantu. Nahradí ho štartovacie tlačidlo. A nová bude aj poloha voliča prevodovky. Ten našiel miesto vpravo od volantu. Vďaka tomu vznikne v stredovom tuneli viac priestoru pre odkladacie schránky. Našťastie, napriek redukcii fyzických tlačidiel si Cayenne zachová samostatný panel klimatizácie.