Pred polstoročím vznikla v Stuttgarte pätnásťkusová séria vozidla C111, ktorá mala okrem moderného a aerodynamicky funkčného dizajnu otestovať možnosti rôznych pohonných jednotiek. Pod kapotu prototypov sa dostali päťvalcový turbodieselový motor, vidilicový zážihový osemvalec a štvorrotorový Wankel. Mercedes-Benz sa preto rozhodol pripomenúť si tento inovatívny koncept dizajnovou štúdiou Vision One-Eleven Concept.
Na rozdiel od vzoru, novinka z dielne Medzinárodného dizajnového centra v kalifornskom Carlsbade, je len štylistickým cvičením možností automobilky a nebude pojazdná. A práve na vzhľade si dali dizajnéri naozaj záležať. Ťažiskom sú dohora otvárané dvere, tzv. „gullwing doors“, ktoré preslávil legendárny model 300SL z roku 1954. Ďalším spoločným rysom je oválna predná maska s dvojicou svetlometov.
Rovnaký motív sa preniesol aj do zadnej časti, pričom aj zadné svetlá majú pixelovú grafiku. Bočná silueta v tvare klenby vytvára prísne aerodynamický tvar a správne obtekanie vzduchu pomáhajú usmerniť dva veľké otvory v prednej kapote. Samozrejmosťou je výrazný predný splitter a masívny zadný difúzor. Podobnosť s originálom završuje oranžovo-čierny lak karosérie.
Interiér je zariadený futuristicky a posádka sedí v nízko ukotvených škrupinových sedadlách s pedálovou skupinou umiestnenou po vzore pretekárskych vozidiel. Pocit stiesnenosti znižuje presklená strecha a plytká palubná doska. Ovládanie funkcií auta prebieha cez virtuálnu realitu a holografické zobrazenie.

Pokiaľ ide o pohon, dodávateľ elektromotorov YASA navrhol nové riešenie. Namiesto radiálne orientovaných pohonných jednotiek využíva Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept axiálne orientované elektromotory, ktoré dokážu poskytnúť viac výkonu a sú ľahšie a kompaktnejšie. Vďaka tomu ich možno umiestniť do rohov karosérie, pričom každé koleso bude poháňať samostatný elektromotor. Celkový výkon by mohol dosahovať až 1 000 kW (1 300 k).
