Predĺžená Lada Vesta ma zaujímavý príbeh. Vznikala totiž tajne, a to už v roku 2016. Navrhol ju interný tím konštruktérov AvtoVazu ako prekvapenie s cieľom zaujať štátnu správu či samosprávu. Nakoniec však o auto samotné organizácie nejavili záujem, a tak AvtoVaz projekt zastavil. Všetko však zmenila vojna. Rusi si totiž teraz z veľa áut vyberať nemôžu, a tak im príde predĺžená Vesta ako lacné auto pre „papalášov“ zrazu vhod. Ruský AvtoVaz jednoducho projekt doviedol do finále. A Ladu Vesta s pôvodným prívlastkom Signature premenoval na Ladu Aura, pravdepodobne preto, aby evokovala akúsi spojitosť s oveľa väčším drahším Aurusom.
Takýto „trapas“ zažila Lada Aura pri predstavení ministrovi financií
Aura je v porovnaní s klasickou Vestou natiahnutá za stĺpikmi B o 250 mm. O túto hodnotu teda vzrástol aj rázvor náprav a celková dĺžka na 4 660 mm. To znamená viac miesta pre pasažierov na zadných sedadlách. Pre kolená pribudlo 200 mm. Zvyšných 50 sa stratilo tým, že dve samostatné zadné sedadlá posunuli tvorcovia vpred, aby mala posádka viac miesta nad hlavou. Konkrétne o 15 mm. Luxusnú pozíciu deklaruje najvýkonnejší z ponúkaných motorov, 4-valec s objemom 1,8 litra (90 kW), spojený s automatickou prevodovkou. Ako vidieť z prvých snímok, Aura už vychádza z modernizovanej Vesty, a tak má napríklad moderný dotykový infotainment.
V porovnaní so Signature vidíme aj luxusnejšie čalúnenie sedadiel. Samozrejme, nechýba klimatizácia. Prvýkrát ukázal AvtoVaz reinkarnovanú predĺženú verziu na výstave Náš domov v Soči. Išlo o statickú premiéru. Tá ďalšia nasledovala na ekonomickom fóre SPIEF v Petrohrade, kde Auru zástupcovia AvtoVazu predvádzali šéfovi Sberbank Germanovi Grefovi a ministrovi financií Antonovi Siluanovovi. Nedopadlo to však príliš dobre. Po opakovaných pokusoch Aura odmietla. Vynárať sa začali spomienky na podobnú udalosť, keď AvtoVaz predvádzal Vladimírovi Putinovi „novú“ Grantu. Nakoniec sa však ukázalo, že chybu mal na svedomí ľudský faktor.
Čítajte viac Lada Vesta Signature: Sedan pre ‘papalášov‘ skrachoval. Doplatil na ruskú náturuVodič totiž nemal páku automatickej prevodovky v parkovacej polohe P, ale v jazdnej polohe D, takže auto reagovalo správne. Pre úplnosť dodajme, že Aura má stáť približne dva milióny rubľov, čo je asi 17 000 eur. Nie je to zlá cena pre nižšie situované úrady štátnej správy. Paradoxom je, že toto auto už mohlo byť dávno na trhu, no odmietli ho samotní Rusi. Štátni úradníci volili radšej drahšie renomované produkty západných značiek. Na novinku si však ešte počkajú, pretože výroba je naplánovaná až na rok 2024, aj to len za predpokladu, že AvtoVaz bude mať dostatok komponentov z domácich zdrojov. Tie zo zahraničia podliehajú sankciám. A tiež dostatok zamestnancov, pretože mnohí narukovali a AvtoVaz je nútený dopĺňať stavy pomocou väzňov.