Fiat 600 vstal z mŕtvych po 54 rokoch. Benzín dostane len v Taliansku a Poľsku

Fiat opäť ťahá tigra za fúzy. Populárne SUV 500X nahradí totiž novou elektrickou šesťstovkou. Spaľovací motor dostane len na vybraných trhoch a s pohonom 4 x 4 vôbec neráta.

07.07.2023 10:00
debata
Fiat 600 je ďalšou variáciou na tému... Foto: Fiat
Fiat 600e - 2023 Fiat 600 je ďalšou variáciou na tému legendárnej päťstovky. Ale vo väčšom formáte. Na dĺžku má 4 171 mm. Tak ako päťstovka dostal hravé elipsoidné svetlá a číselný nápis na maske.

Fiat ukázal dlho avizované SUV segmentu B. Zvolil preň názov 600, ktorým odkazuje na jeden z najpopulárnejších Fiatov všetkých čias, ktorý schádzal z liniek v rokoch 1955 až 1969. Vzniklo z neho 2,7 milióna kusov. Kým však pôvodná šesťstovka dokázala nízkou cenou motorizovať Taliansko, jeho novodobý nástupca bude začínať s cenou 35 950 eur – presnejšie jeho elektrická verzia 600e – ktorá má byť kľúčovou. Spaľovací motor dostane šesťstovka len na vybraných trhoch, napríklad v Taliansku a Poľsku. Navyše má Fiat 600e časom nahradiť súčasné SUV 500X, to napriek tomu, že bude menší a nedostane pohon oboch náprav.

Fiat 600e - 2023
Fiat 600e - 2023
+24Fiat 600e - 2023

Na prvý pohľad je jasné, že 600e s dĺžkou 4 151 a výškou 1 531 mm je ďalšou dizajnovou kreáciou na tému 500, len vo väčšom formáte. Máme tu podobne riešené LED reflektory s nápisom 600 na maske a oblé hravé línie. Aby Fiat zdôraznil talianske korene, použil na prahoch a zadnom nárazníku decentnú trikolóru. V porovnaní s Fiatom 500 má šesťstovka navyše tretie bočné okno a väčšie kolesá s priemerom až do 18 palcov. Ak si ale myslíte, že dizajnová spriaznenosť znamená aj tú technologickú, ste na omyle. Kým Fiat 500 stojí na talianskych elektrických základoch, ešte z čiask koncernu FCA, 600e využíva francúzsku platformu e-CMP, ktorú poznáme z Peugeotou e-2008 či Opelu Mokka Electric a Jeepu Avenger.

Jednoduchý a hravý interiér má 7-palcový... Foto: Fiat
Fiat 600e - 2023 Jednoduchý a hravý interiér má 7-palcový digitálny kokpit a 10,25-palcový infotainment Uconnect. Okrem toho tu nájde posádka až 15 litrov rôznych odkladacích priestorov.
Video

Prezrádza to identický rázvor náprav 2 562 mm. Dobrou správou je, že ide už o tretiu evolúciu e-CMP, takže v podlahe bude zabudovaná nová batéria Nidec s kapacitou 54 kWh, z čoho využiteľných je 51 kWh, o šesť viac v porovnaní s prvou verziou e-CMP. Nový je aj elektromotor, ktorého výkon narástol zo 100 na 115 kW. Takže 600e bude akcelerovať na stovku za deväť sekúnd. Fiat tvrdí, že dojazd by sa mal pohybovať na úrovni približne 410 km v zmiešanej premávke a v meste dokonca na úrovni 600 km. Podporovať bude nabíjanie s výkonom 100 kW a doma zvládne vďaka palubnej nabíjačke 11 kW. Vodiči budú mať na výber tri jazdné módy – Eco, Normal a Sport. Poháňané budú vždy len predné kolesá.

Talianske korene zvýrazňuje Fiat 600 decentnou... Foto: Fiat
Fiat 600e - 2023 Talianske korene zvýrazňuje Fiat 600 decentnou trikolórou v zadnom nárazníku a v prahoch.

Ani kabína nevybočuje zo štýlu, ktorý nastolila menšia päťstovka. Ústrednou témou má byť bezstarostný taliansky prístup k životu „dolce vita“. Vychytávkou je takzvaná kolorterapia. Tá vychádza nielen z množstva farebných dekorácií, ale aj z rozšíreného ambientného osvetlenia so 64 kombináciami farieb. Sedadlá používajú krémovo sfarbenú umelú kožu s tyrkysovým prešívaním. Fiat je pyšný aj na 15 litrov odkladacích priestorov. Palubná doska nesie digitálny kokpit s uhlopriečkou sedem palcov a 10,25-palcový infotainment Uconnect. Prepojenie so smartfónmi zabezpečujú rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Navigácia využíva služby TomTom. Samozrejmosťou je diaľkové prepojenie s vozidlom a aktualizácia softvéru vzduchom.

Fiat 600 stojí na platforme CPM koncernu... Foto: Fiat
Fiat 600e - 2023 Fiat 600 stojí na platforme CPM koncernu Stellantis. Má tak blízko k modelom Peugeot 2008, Opel Mokka či Jeep Avenger.

Z komfortných prvkov spomeňme trojstupňové vyhrievanie sedadiel, masážnu funkciu sedadla vodiča a elektricky ovládané veko kufra so senzorom priblíženia. Na trh sa dostane Fiat 600e vo dvoch verziách – dostupnejšej RED a bohatšej La Prima. Charakteristickou črtou verzie RED bude červený lak karosérie a interiérových dekorácií. Línia La Prima bude dostupná v štyroch farbách inšpirovaných prírodou – morom, slnkom, zemou a oblohou. Nezabudlo sa ani na bezpečnosť. Balík asistenčných systémov má obsahovať adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, udržiavanie v jazdnom prúde, inteligentný obmedzovač rýchlosti aj kolízne brzdy, ktoré registrujú autá, chodcov a cyklistov.

Fiat 126p Čítajte viac Fiat 126p: ‘Krpatá‘ legenda má 50. Talianov vozila po meste, Poliakov až k moru

Objednávky na novinku otvoril Fiat 5. júla, pričom prvé vozidlá dodá zákazníkom v septembri. V polovici budúceho roka pribudne k 600e aj verzia so spaľovacím motorom, 3-valcom s objemom 1,2 litra a mild-hybridnou technológiou. Výrobu zabezpečí poľský závod Fiatu v Tychy, kde bude šesťstovka schádzať z liniek spolu s Jeepom Avenger a pripravovaným malým súrodencom s logom Alfy Romeo. Istý čas sa bude Fiat 600 prekrývať s modelom 500X, no neskôr zaň preberie štafetu. Či je to dobrý nápad, ukáže až budúcnosť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobily #Fiat #Fiat 600 #Fiat 600e
Články podľa značiek