Nemecká prémiová značka má elektrickú budúcnosť naplánovanú a už teraz ponúka zákazníkom elektromobily takmer v každom segmente. Lenže stále ostáva priestor pre potešenie priaznivcov značky, ktorí obdivujú ladné tvary kupé a kabrioletov s trojcípou hviezdou na kapote.
Kým štandardné triedy C a E sa už s karosériami kupé a kabriolet rozlúčili, v Stuttgarte sa rozhodli vytvoriť novú „medzitriedu“ a vyplniť prázdne miesto v ponuke. Trieda CLE je totiž prienikom medzi segmentami strednej a vyššej strednej triedy. Jeho rázvor je o 25 milimetrov dlhší ako v prípade triedy C a profitujú z toho pasažieri na zadných sedadlách a objem batožinového priestoru, ktorý je o 60 litrov väčší.
Čo však poteší priaznivcov tradičných pohonov je ponuka spaľovacích motorov. Mercedes-Benz CLE totiž príde na trh najprv s benzínovými a naftovými agregátmi a až neskôr rozšíri ponuku plug-in hybrid. A ešte lepšou správou je vrcholná verzia CLE 450 4Matic, ktorú bude poháňať trojlitrový radový zážihový šesťvalec s výkonom 280 kW (381 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Z 0 na 100 km/h má zrýchliť za 4,4 sekundy.
Ponuku štvorvalcov budú tvoriť verzie CLE 200 s výkonom 150 kW (203 k) a CLE 300 s výkonom 190 kW (258 k). Obe budú na výber aj s pohonom všetkých kolies 4Matic. Výkonovo najslabšou verziou bude naftová CLE 220d s výkonom 147 kW (200 k). Vo všetkých prípadoch budú pohonné jednotky doplnené mild-hybridnou technikou s 48-voltovým obvodom a budú spolupracovať s 9-stupňovou automatickou prevodovkou 9G-TRONIC.
Okrem avizovanej plug-in hybridnej verzie možno neskôr očakávať aj deriváty z dielne AMG. V interiéri pôjde o vybavenie z triedy C, čo znamená digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 12,3 palca a obrazovku infotainmentu s 11,9-palcovou uhlopriečkou. Začiatok predaja verzie kupé je v Európe naplánovaný na november 2023. Na kabriolet si bude treba počkať do budúceho roku.
Čítajte aj Mercedes E: Nové kombi má v kufri o 55 litrov menej. No môžeme byť radi, že je