Kombi to dnes nemajú ľahké. Úplne zmizli v nižšej triede a podobný proces prebieha aj vo vyšších segmentoch, kde ich nahrádzajú crossovery a SUV. Taký Mercedes-Benz ani netají, že s nástupcami kombi verzií v triedach C a E už ani neráta. Našťastie, tie súčasné ich ešte dostanú. Týka sa to aj novučičkého éčka, ktoré automobilka zo Stuttgartu predstavila len v apríli a čoskoro ponuku obohatí práve o kombi s tradičným prívlastkom Touring. Novinka má podobný formát ako jej základ, medzigeneračne je však kombi o 14 mm dlhšie (4 916 mm) a o 28 milimetrov širšie (1 880 mm). Rázvor náprav sa natiahol o 22 mm na konečných 2 961 mm.
Ak by ste však čakali, že toto zväčšenie sa prejaví aj pod zadným vekom, budete sklamaní. Základný objem kufra je 615 litrov, až o 55 menej v porovnaní s predchodcom. Pritom aj minulá generácia mala kufor zredukovaný o 25 litrov, ak ju porovnáme s tou predchádzajúcou. Možno aj preto sa automobilka v tlačovej správe venuje skôr nárastom v priestore pre posádku. Zadní cestujúci budú mať v oblasti kolien o deväť milimetrov väčšiu priestorovú rezervu a v oblasti nôh sa rezerva zväčší o 15 mm. O čosi lepšie si nové kombi vedie, ak sa pozrieme na celkový využiteľný úžitkový objem. Ak sklopíte zadné operadlá, delené v pomere 40 : 20 : 40, mimochodom elektricky ovládanými poistkami priamo z kufra, vzrastie kapacita na 1 830 litrov, čo je o 10 viac ako v minulosti.
Platí to však len pre verzie s čisto spaľovacími motormi. Majitelia plug-in hybridov sa budú musieť vzdať 155 litrov úžitkového objemu v prospech batérií. Takže kufor sa scvrkne na 460 až 1 675 litrov. Na druhej strane sa môžu zákazníci tešiť zo štandardných elektricky ovládaných piatych dverí, aj dvojdielneho riešenia krytu a sieťky batožinového priestoru, ktoré majú samostatné odkladacie kazety pre prípad, že ich nepotrebujete. V kufri tak nezavadzajú. Nový formát dal kombi ešte dynamickejší ráz. Tak ako pri sedane si môžu zákazníci vybrať z dvoch dizajnov prednej masky – klasickej alebo progresívnej s hviezdou v centre. Chrómové prevedenie s podsvietením pomocou optických vlákien je za príplatok, podobne ako matrixové svetlá Digital Light.
Čítajte viac Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept: Pocta minulosti v elektrickom prevedeníDizajn a vybavenie interiéru je zhodné so sedanom. Aj kombi sa teda môže pochváliť najnovšou generáciou infotainmentu MBUX s obrazovkou Superscreen, ktorá skombinuje samostatný displej prístrojového panela s dvoma ďalšími obrazovkami. V tejto príplatkovej verzii bude spoločným sklom prekrytá len centrálna obrazovka a obrazovka pred spolujazdcom. Mimochodom, displej spolujazdca sa vždy stlmí, ak by sa naň vodič pozeral počas jazdy. Pod kontrolou ho má kamera. Napriek redukcii hardvéru nezabudol Mercedes-Benz na fyzické tlačidlá základných funkcií, ktoré sú integrované v lište, hneď pod centrálnou dotykovou obrazovkou.
Komfort zabezpečia masážne sedadlá či audio Burmester s 18 reproduktormi. Hudbu bude možné vďaka rezonančným meničom aj cítiť a dokonca vidieť, pretože na ňu reaguje ambientné podsvietenie Active Ambient Lightning s funkciou Sound Visualisation. Napríklad rýchle sekvencie úderov môžu vyvolať rýchle zmeny svetla, zatiaľ čo plynulé rytmy vytvoria jemné svetelné toky. S balíkom MBUX Entertainment Plus sprístupní infotainment rôzne aplikácie ako TikTok alebo Angry Birds, samozrejme, za pravidelné poplatky.
Čítajte viac Test: Mercedes-Benz A 180 - rodinný hatchback v luxusnom baleníV úvode sa trieda E predstaví v 4-valcových motorizáciách. Dobrou správou však je, že rodina motorov FAME bude obsahovať aj naftové agregáty a neskôr tiež 6-valce. Všetky budú elektrifikované. Mild-hybridy dostanú 48 V štartér-generátor (ISG) s výkonom 17 kW (+ 2 kW) a plug-in hybridy silný elektromotor s výkonom 95 kW. Batéria s kapacitou až 25 kWh má umožniť bezproblémový dojazd 100 km, ale aj vyšší. Takže spotreba na prvých 100 km môže byť 0 litrov! Základom budú 4-valcové verzie E200 (150 kW) a dieselová E220d/E220d 4Matic (145 kW). Plug-in hybridy sa predstavia vo verziách E300e/E300e 4Matic (230 kW) a E400e 4Matic (280 kW).
Palubná nabíjačka umožní nabíjať batériu výkonom 11 kW a pri nabíjaní jednosmerným prúdom bude trieda E podporovať výkon 55 kW. Neskôr pribudne naftový plug-in hybrid aj dieselový 6-valec. Všetky motory budú spolupracovať s 9-stupňovou prevodovkou 9G-Tronic, ktorá má nižšiu hmotnosť, nižší prietok olejového čerpadla a viacjadrový procesor riadiacej jednotky. S emisiami si nové motory poradia vďaka SCR katalyzátoru a ďalším katalyzátorom umiestneným priamo pri motore. Optimalizovaný bol aj pohon oboch náprav 4Matic, o ktorom Mercedes-Benz tvrdí, že umožní vyšší prenos krútiaceho momentu k predným kolesám. Navyše majú byť jeho komponenty ľahšie.
Čítajte viac Mercedes-Benz E: Šiesta generácia verí ‘spaľovákom‘. Prídu diesle aj 6-valecTo všetko je zhodné so sedanom. Na podvozku však nájdeme predsa len odlišnosť. Nové kombi bude totiž už v sérii disponovať jednokomorovým pneumatickým odpružením zadnej nápravy. Štandardne sú mild-hybridné verzie vybavené oceľovým odpružením Agility Control. Verzie s pohonom zadných kolies majú aj systém selektívneho tlmenia. Samozrejme, za príplatok si môžete dopriať vzduchové odpruženie Airmatic na všetkých kolesách s individuálne ovládanými tlmiacimi silami pri odskoku aj kompresii. Pri rýchlosti nad 120 km/h karoséria klesne o 15 mm.
Kombi sa môže pochváliť aj najnovším balíkom asistenčných systémov. Vrcholom je paket Driving Assistance Plus, ktorý aktívne pomáha pri jazde v jazdnom prúde. Novinkou je detekcia únavy vodiča pomocou kamery či varovanie vibráciou volantu v situácii, ak asistent udržiavania v jazdnom prúde stratí vodiace čiary. Výrobu novinky zabezpečí závod v nemeckom Sindelfingene. Na trh by sa nové kombi triedy E malo dostať už na jeseň. Neskôr by sa mala objaviť out-doorová verzia All-Terrain so zvýšeným podvozkom a chráničmi spodných partií karosérie.