Mercedes E: Nové kombi má v kufri o 55 litrov menej. No môžeme byť radi, že je

Mercedes-Benz zoštíhľuje ponuku klasických modelov. Dotkne sa to aj kombi verzií tried C a E, ktoré v budúcnosti nástupcov nedostanú. Našťastie nás od tohto momentu delí zopár rôčkov, a tak si poďme pozrieť úplne novú praktickú verziu triedy E, ktorú automobilka odhalila len v apríli.

22.06.2023 09:00
debata
Tak ako pri sedane, môže mať aj kombi dva druhy... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E-Class Estate - 2023 Tak ako pri sedane, môže mať aj kombi dva druhy prednej masky - klasickú alebo progresívnu. Vždy však prepojením so svetlami pripomína elektrické modely rodiny EQ.

Kombi to dnes nemajú ľahké. Úplne zmizli v nižšej triede a podobný proces prebieha aj vo vyšších segmentoch, kde ich nahrádzajú crossovery a SUV. Taký Mercedes-Benz ani netají, že s nástupcami kombi verzií v triedach C a E už ani neráta. Našťastie, tie súčasné ich ešte dostanú. Týka sa to aj novučičkého éčka, ktoré automobilka zo Stuttgartu predstavila len v apríli a čoskoro ponuku obohatí práve o kombi s tradičným prívlastkom Touring. Novinka má podobný formát ako jej základ, medzigeneračne je však kombi o 14 mm dlhšie (4 916 mm) a o 28 milimetrov širšie (1 880 mm). Rázvor náprav sa natiahol o 22 mm na konečných 2 961 mm.

Mercedes-Benz E-Class Estate - 2023
Mercedes-Benz E-Class Estate - 2023
+19Mercedes-Benz E-Class Estate - 2023
Video

Ak by ste však čakali, že toto zväčšenie sa prejaví aj pod zadným vekom, budete sklamaní. Základný objem kufra je 615 litrov, až o 55 menej v porovnaní s predchodcom. Pritom aj minulá generácia mala kufor zredukovaný o 25 litrov, ak ju porovnáme s tou predchádzajúcou. Možno aj preto sa automobilka v tlačovej správe venuje skôr nárastom v priestore pre posádku. Zadní cestujúci budú mať v oblasti kolien o deväť milimetrov väčšiu priestorovú rezervu a v oblasti nôh sa rezerva zväčší o 15 mm. O čosi lepšie si nové kombi vedie, ak sa pozrieme na celkový využiteľný úžitkový objem. Ak sklopíte zadné operadlá, delené v pomere 40 : 20 : 40, mimochodom elektricky ovládanými poistkami priamo z kufra, vzrastie kapacita na 1 830 litrov, čo je o 10 viac ako v minulosti.

V kufri je v základe 615 litrov o 55 menej ako... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E-Class Estate - 2023 V kufri je v základe 615 litrov o 55 menej ako v minulosti. Majitelia plug-in hybridných verzií sa musia uskromniť o ďalších 155 litrov.

Platí to však len pre verzie s čisto spaľovacími motormi. Majitelia plug-in hybridov sa budú musieť vzdať 155 litrov úžitkového objemu v prospech batérií. Takže kufor sa scvrkne na 460 až 1 675 litrov. Na druhej strane sa môžu zákazníci tešiť zo štandardných elektricky ovládaných piatych dverí, aj dvojdielneho riešenia krytu a sieťky batožinového priestoru, ktoré majú samostatné odkladacie kazety pre prípad, že ich nepotrebujete. V kufri tak nezavadzajú. Nový formát dal kombi ešte dynamickejší ráz. Tak ako pri sedane si môžu zákazníci vybrať z dvoch dizajnov prednej masky – klasickej alebo progresívnej s hviezdou v centre. Chrómové prevedenie s podsvietením pomocou optických vlákien je za príplatok, podobne ako matrixové svetlá Digital Light.

Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept 8 Čítajte viac Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept: Pocta minulosti v elektrickom prevedení

Dizajn a vybavenie interiéru je zhodné so sedanom. Aj kombi sa teda môže pochváliť najnovšou generáciou infotainmentu MBUX s obrazovkou Superscreen, ktorá skombinuje samostatný displej prístrojového panela s dvoma ďalšími obrazovkami. V tejto príplatkovej verzii bude spoločným sklom prekrytá len centrálna obrazovka a obrazovka pred spolujazdcom. Mimochodom, displej spolujazdca sa vždy stlmí, ak by sa naň vodič pozeral počas jazdy. Pod kontrolou ho má kamera. Napriek redukcii hardvéru nezabudol Mercedes-Benz na fyzické tlačidlá základných funkcií, ktoré sú integrované v lište, hneď pod centrálnou dotykovou obrazovkou.

Interiér môže byť vybavený infotainmentom MBUX... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E-Class - 2023 Interiér môže byť vybavený infotainmentom MBUX Superscreen s trojicou displejov. Namiesto turbínových prieduchov klimatizácie má trieda E neviditeľné štrbiny.

Komfort zabezpečia masážne sedadlá či audio Burmester s 18 reproduktormi. Hudbu bude možné vďaka rezonančným meničom aj cítiť a dokonca vidieť, pretože na ňu reaguje ambientné podsvietenie Active Ambient Lightning s funkciou Sound Visualisation. Napríklad rýchle sekvencie úderov môžu vyvolať rýchle zmeny svetla, zatiaľ čo plynulé rytmy vytvoria jemné svetelné toky. S balíkom MBUX Entertainment Plus sprístupní infotainment rôzne aplikácie ako TikTok alebo Angry Birds, samozrejme, za pravidelné poplatky.

Mercedes A 180 (2023) Čítajte viac Test: Mercedes-Benz A 180 - rodinný hatchback v luxusnom balení

V úvode sa trieda E predstaví v 4-valcových motorizáciách. Dobrou správou však je, že rodina motorov FAME bude obsahovať aj naftové agregáty a neskôr tiež 6-valce. Všetky budú elektrifikované. Mild-hybridy dostanú 48 V štartér-generátor (ISG) s výkonom 17 kW (+ 2 kW) a plug-in hybridy silný elektromotor s výkonom 95 kW. Batéria s kapacitou až 25 kWh má umožniť bezproblémový dojazd 100 km, ale aj vyšší. Takže spotreba na prvých 100 km môže byť 0 litrov! Základom budú 4-valcové verzie E200 (150 kW) a dieselová E220d/E220d 4Matic (145 kW). Plug-in hybridy sa predstavia vo verziách E300e/E300e 4Matic (230 kW) a E400e 4Matic (280 kW).

Aj kombi  bude k dispozícii v plug-in... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz E-Class Estate - 2023 Aj kombi bude k dispozícii v plug-in hybridných verziách s elektrickým dojazdom až 100 km.

Palubná nabíjačka umožní nabíjať batériu výkonom 11 kW a pri nabíjaní jednosmerným prúdom bude trieda E podporovať výkon 55 kW. Neskôr pribudne naftový plug-in hybrid aj dieselový 6-valec. Všetky motory budú spolupracovať s 9-stupňovou prevodovkou 9G-Tronic, ktorá má nižšiu hmotnosť, nižší prietok olejového čerpadla a viacjadrový procesor riadiacej jednotky. S emisiami si nové motory poradia vďaka SCR katalyzátoru a ďalším katalyzátorom umiestneným priamo pri motore. Optimalizovaný bol aj pohon oboch náprav 4Matic, o ktorom Mercedes-Benz tvrdí, že umožní vyšší prenos krútiaceho momentu k predným kolesám. Navyše majú byť jeho komponenty ľahšie.

Mercedes-Benz E-Class - 2023 Čítajte viac Mercedes-Benz E: Šiesta generácia verí ‘spaľovákom‘. Prídu diesle aj 6-valec

To všetko je zhodné so sedanom. Na podvozku však nájdeme predsa len odlišnosť. Nové kombi bude totiž už v sérii disponovať jednokomorovým pneumatickým odpružením zadnej nápravy. Štandardne sú mild-hybridné verzie vybavené oceľovým odpružením Agility Control. Verzie s pohonom zadných kolies majú aj systém selektívneho tlmenia. Samozrejme, za príplatok si môžete dopriať vzduchové odpruženie Airmatic na všetkých kolesách s individuálne ovládanými tlmiacimi silami pri odskoku aj kompresii. Pri rýchlosti nad 120 km/h karoséria klesne o 15 mm.

Kombi sa môže pochváliť aj najnovším balíkom asistenčných systémov. Vrcholom je paket Driving Assistance Plus, ktorý aktívne pomáha pri jazde v jazdnom prúde. Novinkou je detekcia únavy vodiča pomocou kamery či varovanie vibráciou volantu v situácii, ak asistent udržiavania v jazdnom prúde stratí vodiace čiary. Výrobu novinky zabezpečí závod v nemeckom Sindelfingene. Na trh by sa nové kombi triedy E malo dostať už na jeseň. Neskôr by sa mala objaviť out-doorová verzia All-Terrain so zvýšeným podvozkom a chráničmi spodných partií karosérie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes #kombi #Mercedes-Benz #Touring #Metcedes-Benz E
Články podľa značiek