![Spredu modernizované Sorento prakticky...](https://ipravda.sk/res/2023/07/31/thumbs/kia-sorento-facelift-2023_02-clanokW.jpg)
Kia prišla na trh so štvrtou generáciou Sorenta len v roku 2020. Je to teda stále relatívne mladý model, ktorý by mohol s modernizáciou počkať ešte aspoň rok. Lenže Kia šliape na plné obrátky. Na domácom trhu už ukázala jeho modernizovanú podobu. A tak ako naznačila odvážnym faceliftom miniatúrneho Pacanta, ani tu na rozsahu zmien nešetrila. Sorento spredu prakticky nespoznáte. Má úplne prepracovaný nárazník, masku, svetlá, kapotu aj blatníky. Asi najviac zaujme svetelná technika s dennými diódami v tvare písmena T a hlavnými LED modulmi, ktoré sú v deaktivovanom stave prakticky neviditeľné.
![Vzadu je zmien pomenej. Nový je len nárazník a...](https://ipravda.sk/res/2023/07/31/thumbs/kia-sorento-facelift-2023_01-nestandard1.jpg)
![Kia Picanto - facelift 2023](https://ipravda.sk/res/2023/07/07/thumbs/kia-picanto-facelift-2023-stvorec.jpg)
Asi neprekvapí, že na Sorente sa objavuje aj nové logo, ktoré sa „presťahovalo“ z masky na kapotu. Celkovo tak predná časť lepšie ladí s mladšími modelmi ako Kiou Niro či elektrickou vlajkovou loďou EV9. Pri zmenách profilu a zadnej časti už Kia nebola taká odvážna. Nový je len dizajn diskov kolies, pozmenená grafika svetiel a nárazník s výraznejšou striebornou vložkou. Očakávať môžeme aj aktualizovanú paletu farieb karosérie. Facelift Sorenta sa nemusí páčiť každému, v každom prípade už nepôsobí tak fádne ako pred modernizáciou. Kým exteriér je o čosi agresívnejší, o kabíne platí pravý opak.
![Palubná doska prešla kompletnou rekonštrukciou....](https://ipravda.sk/res/2023/07/31/thumbs/kia-sorento-facelift-2023-nestandard1.jpg)
Úplne nová palubná doska je jednoduchšia, elegantnejšia a nesie veľký zakrivený displej infotainmentu, ktorý tvoria dve 12,3-palcové obrazovky. Pôvodne robustné prieduchy ventilácie v strednej časti nahradili úzke, takmer neviditeľné horizontálne štrbiny. Sorento tiež podľa vzoru elektrických modelov EV6 a EV9 dostalo dvojfunkcionálnu dotykovú lištu pre ovládanie klimatizácie alebo vstup do hlavných vetiev menu. Zachovalo si však klasický hardvér pre nastavenie hlasitosti rádia. Z prémiovej divízie Genesis si zase Sorento požičalo skener odtlačku prsta, vďaka čomu rozpozná majiteľa. Pomocou neho je teraz možné auto napríklad štartovať.
![KIA EV9-GTLine (2023)](https://ipravda.sk/res/2023/07/18/thumbs/kia-ev9-gtline-2023-stvorec.jpg)
O technike nie je zatiaľ nič známe, ale predpokladáme, že pod kapotou ostanú pôvodné pohonné jednotky vrátane naftového motora 2,2 CRDi, ako aj hybridné a plug-in hybridné 4-valce 1,6 T-GDI v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Samozrejmosťou bude ponuka pohonu oboch náprav. Kedy sa modernizované Sorento dostane na trh, ešte nevieme. Očakávame však, že európska premiéra bude na jeseň a k prvým zákazníkom dorazí koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka. Napokon, ide o facelift, takže výroba si nevyžaduje zásadné logistické zmeny.