Spoločnosť Automobili Pininfarina je dnes pod krídlami indického koncernu Mahindra. Sídlo má však stále v talianskom Cambiane, ktoré sa s menom Pinin Farina spája už 94 rokov. Práve tu vyvíja nové koncepty, ale dnes už aj sériové autá. Spomeňme úžasný elektrický hyperšport Battista na základoch Rimacu Nevera. Ten je však len začiatkom veľkej ofenzívy. Pininfarina totiž pripravuje aj celkom novú generáciu elektromobilov. Jej prvým avízom je koncept Pura Vision. Ide o mohutné elektrické SUV s dĺžkou 5 512, šírkou 2 147 a výškou 1 641 mm. Na prvý pohľad však pôsobí kompaktne, čo je výsledkom použitia gigantických 23-palcových kolies a presklenej kabíny. Karoséria kombinuje svetlý lak Bianco Sestriere v kombinácii s odhalenými uhlíkovými vláknami a brúseným hliníkom.
Dizajnovú inšpiráciu čerpali tvorcovia z minulosti. A tá je vskutku bohatá. Na štúdii máme preto nájsť prvky legendárneho kupé Cisitalia z roku 1947, ktoré sa dostalo aj do múzea moderného umenia v New Yorku, ale aj prvkami Lancie Florida z roku 1955, za ktorou tiež stála slávna talianska karosáreň a ktorá vznikla len vo veľmi obmedzenom počte kusov. Moderný vzhľad dotvára ultratenké osvetlenie s hrúbkou len jedného milimetra na báze nanovlákien. Najzaujímavejšia je však presklená kabína. Strecha má pevnú stredovú časť Biscotto, na ktorú sú uchytené kĺby horizontálne delených dverí Longue Doors. Okná totiž zasahujú hlboko do strechy a otvárajú sa nahor, kým spodná časť dverí sa otvára krídlovo. Tie zadné dokonca protismerne.
Pura Vision navyše nepotrebuje ani stredové stĺpiky. O to komfortnejší je prístup do rozmerného štvormiestneho interiéru s úplne vodorovnou podlahou. „Plávajúce“ sedadlá majú pripomínať plachty plachetnice a stredová konzola, o ktorú sú uchytené, zas výložník. Klasický volant naznačuje, že toto auto nie je úplne odtrhnuté od reality. Veľký displej sa môže sklopiť do palubnej dosky, aby minimalizoval rozptýlenie. Potrebné údaje potom vodič získava z redukovaných údajov head-up displeja. Zadní cestujúci si môžu vychutnávať vychladené víno. Nechýba tu totiž chladnička ani dizajnové poháre. Interiér používa vo veľkom recyklované materiály, ako napríklad textíliu kombinujúcu 30 % vlny a 70 % polyesteru.
Čítajte viac Foxtron Model B: Najväčší výrobca elektroniky poškuľuje po autáchInteriér, ktorý má pôsobiť vzdušne a prívetivo, má dvojfarebný koncept. Kým čalúnenie sedadiel je svetlé, čierna palubná doska potiahnutá „uhlíkovou kožou“ je súčasťou pásu, ktorý zachádza až k zadným dverám. Prvky z eloxovaného hliníka na prahoch odhalí Pura Vision až po otvorení dverí. Bohužiaľ, spoločnosť Pininfarina neprezradila žiadne technické informácie o pohone. V každom prípade nejde len o výstrel do tmy. O mnohých prvkoch Pura Vision Pininfarina tvrdí, že boli navrhované tak, aby boli kompatibilné so sériovou výrobou. Koncept, ktorý talianska automobilka odhalí na akcii Monterey Car Week v Kalifornii ešte tento mesiac, síce na linky nezamieri v tejto podobe, ale je blízkym príbuzným finálneho sériového vozidla, ktoré by sme mohli vidieť po boku kupé Battista možno už budúci rok.