Koncept Teorema vznikol zo spolupráce dizajnových štúdií Pininfarina v talianskom Cambiane a v Šanghaji. Prezentuje plne elektrickú a autonómnu budúcnosť. Aj samotný proces návrhu prebiehal pomocou najmodernejších technológií, ako rozšírenej reality, virtuálnej reality a umelej inteligencie. Výsledkom je aerodynamický elektromobil veľmi nezvyčajných proporcií. Teorema je totiž dlhá až 5 400 mm, čím konkuruje najluxusnejším modelom vyššej triedy, no na výšku má len 1 400 mm, nie viac ako bežný hatchback.
Spoločnosť Pininfarina tiež opustila klasické členenie karosérie a dala prednosť koncepcii monospace, postavenej na akomsi elektrickom „skejtborde“, teda nízkej platforme s integrovanými podlahovými batériami. Tvorcovia pritom začali návrh v interiéri. Najprv doň umiestnili päť samostatných sedadiel usporiadaných v konfigurácii 1 + 2 + 2. Vodič teda sedí v strede kabíny, podobne ako pri McLarene F1, a štyria spolucestujúci za ním vo dvoch radoch. Tento veľkorysí „lejaut“ umožnil obrovský rázvor náprav. Teorema šokuje aj tým, že nemá žiadne dvere. Ilustrácie síce chýbajú, ale podľa štúdia sa dá do Teoremy doslova vstúpiť po odklopení celej strechy spolu s bočnými panelmi.
Dokonca sa o pár centimetrov zníži podvozok. Keďže Teorema počíta s plne autonómnym riadením, nemá klasický volant, iba akýsi joystick. Počas jazdy s autopilotom možno sedadlo vodiča otočiť o 180 stupňov a zo štyroch zadných sedadiel vytvoriť pohodlné ležadlá. Prekvapujúca je absencia veľkých displejov. Tie totiž nahradia projekčné head-up displeje v čelnom okne a aj v tých bočných. Mimochodom, priepustnosť svetla možno regulovať vďaka inteligentnému sklu. Všetky mechanické ovládače sú ukryté v povrchoch a vysunú sa až vtedy, keď sa k nim cestujúci priblíži rukou.
Skvelú aerodynamiku zabezpečuje nielen samotný tvar karosérie, ale aj kanály v predných blatníkoch, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu po stranách vozidla a znižujú turbulencie. O technike sa Pininfarina nezmieňuje. Elektrická platforma na báze Benteler Electric Drive System má byť však variabilná a škálovateľná, aby sa na nej dali postaviť rôzne druhy vozidiel s rôznou dĺžkou karosérie, rôznymi kapacitami akumulátorov a širokým výkonovým rozpätím. Pininfarina tvrdí, že množstvo technológií v Teoreme je už komerčne dostupných.
Čítajte viac Karma GT by Pininfarina: Z Revera je krásne 'talianske' Gran Turismo! Výroba však tomuto konceptu nehrozí. Ide skôr o demonštráciu schopností spoločnosti Pininfarina, ktoré môže poskytnúť iným výrobcom. V súčasnosti spolupracuje napríklad s Karma Automotive a ambicióznou vietnamskou automobilkou VinFast.