Nemecká prémiová automobilka sa rozhodla osviežiť svoje dva úspešné modely, hoci ich aktuálna podoba stále spĺňa kritéria náročných zákazníkov. Konkurencia však nezaháľa, a tak chce BMW držať krok. A zároveň priblížiť tradičné modely, akými X5 a X6 sú, novej vlajkovej lodi, ktorou je elektromobil iX. Zvonku došlo len k miernym dizajnovým zmenám. Tou hlavnou je zúženie predných svetiel o 35 milimetrov, ktoré sú dostupné aj s technikou Matrix LED. Predná maska v tvare typických obličiek dostala svetelnú funkciu. Navyše vo vrcholných verziách M60i xDrive sú lamely v maske zdvojené.
V prípade X6 platí, že športový dizajnový balík M bude po facelifte súčasťou štandardnej výbavy, a to vrátane 20-placových diskov kolies. X5 počíta v základe s 19-palcovými diskami, no v oboch prípadoch budú súčasťou príplatkovej výbavy až 22-palcové disky. Vzadu upútajú hlavne vrcholné verzie oboch modelov, ktoré sa pýšia štvoricou koncoviek výfukového potrubia.
Výraznejšie zmeny nastali v interiéri, v ktorom ubudlo klasických tlačidiel, čo dáva vyniknúť dvojici displejov pod spoločným zaobleným krycím sklom. Pred vodičom sa nachádza 12,3-palcový prístrojový štít a v strede 14,9-palcová obrazovka informačno-zábavného systému využívajúcom ôsmu generáciu autorsky vyvinutého operačného systému BMW.
Pohonných jednotiek je na výber niekoľko, pričom všetky obsahujú 48-voltovú mild-hybridnú sústavu. Základom sú trojlitrové radové šesťvalce spaľujúce benzín a naftu. V prípade BMW X5 40i xDrive má základný zážihový variant výkon 230 kW (313 k) a krútiaci moment 450 Nm. BMW X6 má v základnej verzii výkon zvýšený na 280 kW (380 k) a krútiaci moment na 520 Nm. To obom umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Naftová verzia 30d xDrive je pri oboch modeloch naladená na rovnaký výkon 219 kW (298 k) a krútiaci moment 670 Nm, čo postačuje na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy.
Zástupcom pokročilej elektrifikácie je plug-in hybridný variant 50e xDrive, ktorý kombinuje spomínaný zážihový šesťvalec s elektromotorom, čo zabezpečuje systémový výkon 360 kW (490 k) a krútiaci moment 700 Nm. Jeho akumulátor má kapacitu 25,7 kWh, čo podľa normy WLTP znamená dojazd 94 až 110 kilometrov. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,8 sekundy. Vrcholom ponuky budú verzie M60i xDrive poháňané benzínovým 4,4-litrovým vidlicovým osemvalcom s výkonom 390 kW (530 k) a krútiacim momentom 750 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchlia za 4,3 sekundy.
